Családalapító ökoterepes: Mercedes Generation EQ

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.30. 14.28

Elektromos terepkupéval szemlélteti a Mercedes az emissziómentes közlekedés közelgő diadalát. Lenyűgöző számadatok következnek.

Miközben a BMW fantom hajtáslánccal mutatta be saját városi szabadidőkupé-tanulmányát, a Mercedes nem bízta az ügyfelek képzelőerejére a dolgot, és elképesztő villamos hajtást álmodott saját sportterepjárója alá.

A Generation EQ két villanymotort alkalmaz, a rendszerteljesítmény akkumulátortól függően 300 kW, azaz 408 LE – merthogy igényhez szabható akkumodulokban gondolkodik a gyártó, valamint akkumulátor-beszállítója, a villany-Smartok akkuit is gyártó Accumotive. Ugyanez teszi lehetővé az akár 500 kilométeres hatótávolságot, ami egy jó gyorstöltővel együtt gyakorlatilag a belsőégésű motorral szerelt járművek teljes értékű alternatívájává tehetné a villanyautót. És teszi is, legalábbis ebben bízik a Mercedes: az elektromos intelligenciát jelképező elnevezés a közeljövőben saját almárkaként tér majd vissza, a gyár szándékai szerint növekvő gyakorisággal.

A koncepció egyébként legfeljebb elektromos autóként forradalmi: egy teljesen moduláris, minden paraméterében variálható padlólemezről van szó, amelyre így családi és örömorientált e-modellek egész flottája felépíthető. Ezeknek talán visszatérő közös stíluseleme lesz az itt kék színben pompázó, tömör homlokfal – de az energiagazdálkodás szempontjából optimális, csekély közegellenállású karosszéria mindenképpen.

A vezető érintésérzékeny felületen vezérelheti a funkciókat, a lebegő monitoros, aszimmetrikus műszerfal testre szabható. A vezérlési elv eltér a jelenlegi autós logikától, és a digitális szférában megszokott gyakorlatot követi – hogy ez mit jelent pontosan, kiderül, amikor megvalósulnak az elképzelések. Az mindenesetre biztos, hogy hagyományos gomboknak, kapcsolóknak nincs helye a jövő autójában (kivéve az ülésállításnál, ahol egyelőre ragaszkodik a régi sémához a Mercedes.)

Generation EQ, Interieur, fahrerorientiertes Cockpit

Még a kormánykeréken is érintésérzékeny felületek vannak, bár ez az E-osztály óta nem meglepő, nem úgy, mint a 24 (!) colos, széles vásznú központi kijelző, amelyen tetszőleges tartalmú és mennyiségű információ jeleníthető meg.

A további formabontó megoldások terén fejtámlába épített hangszórók, háttámlába integrált hátsó monitorok, többrétegű, perforált bőrkárpit-csoda ejt bámulatba.

Kommentek

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.