Miközben a BMW fantom hajtáslánccal mutatta be saját városi szabadidőkupé-tanulmányát, a Mercedes nem bízta az ügyfelek képzelőerejére a dolgot, és elképesztő villamos hajtást álmodott saját sportterepjárója alá.

A Generation EQ két villanymotort alkalmaz, a rendszerteljesítmény akkumulátortól függően 300 kW, azaz 408 LE – merthogy igényhez szabható akkumodulokban gondolkodik a gyártó, valamint akkumulátor-beszállítója, a villany-Smartok akkuit is gyártó Accumotive. Ugyanez teszi lehetővé az akár 500 kilométeres hatótávolságot, ami egy jó gyorstöltővel együtt gyakorlatilag a belsőégésű motorral szerelt járművek teljes értékű alternatívájává tehetné a villanyautót. És teszi is, legalábbis ebben bízik a Mercedes: az elektromos intelligenciát jelképező elnevezés a közeljövőben saját almárkaként tér majd vissza, a gyár szándékai szerint növekvő gyakorisággal.

A koncepció egyébként legfeljebb elektromos autóként forradalmi: egy teljesen moduláris, minden paraméterében variálható padlólemezről van szó, amelyre így családi és örömorientált e-modellek egész flottája felépíthető. Ezeknek talán visszatérő közös stíluseleme lesz az itt kék színben pompázó, tömör homlokfal – de az energiagazdálkodás szempontjából optimális, csekély közegellenállású karosszéria mindenképpen.

A vezető érintésérzékeny felületen vezérelheti a funkciókat, a lebegő monitoros, aszimmetrikus műszerfal testre szabható. A vezérlési elv eltér a jelenlegi autós logikától, és a digitális szférában megszokott gyakorlatot követi – hogy ez mit jelent pontosan, kiderül, amikor megvalósulnak az elképzelések. Az mindenesetre biztos, hogy hagyományos gomboknak, kapcsolóknak nincs helye a jövő autójában (kivéve az ülésállításnál, ahol egyelőre ragaszkodik a régi sémához a Mercedes.)

Generation EQ, Interieur, fahrerorientiertes Cockpit

Még a kormánykeréken is érintésérzékeny felületek vannak, bár ez az E-osztály óta nem meglepő, nem úgy, mint a 24 (!) colos, széles vásznú központi kijelző, amelyen tetszőleges tartalmú és mennyiségű információ jeleníthető meg.

A további formabontó megoldások terén fejtámlába épített hangszórók, háttámlába integrált hátsó monitorok, többrétegű, perforált bőrkárpit-csoda ejt bámulatba.