Családalapító ökoterepes: Mercedes Generation EQ

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.30. 14.28

Elektromos terepkupéval szemlélteti a Mercedes az emissziómentes közlekedés közelgő diadalát. Lenyűgöző számadatok következnek.

Miközben a BMW fantom hajtáslánccal mutatta be saját városi szabadidőkupé-tanulmányát, a Mercedes nem bízta az ügyfelek képzelőerejére a dolgot, és elképesztő villamos hajtást álmodott saját sportterepjárója alá.

A Generation EQ két villanymotort alkalmaz, a rendszerteljesítmény akkumulátortól függően 300 kW, azaz 408 LE – merthogy igényhez szabható akkumodulokban gondolkodik a gyártó, valamint akkumulátor-beszállítója, a villany-Smartok akkuit is gyártó Accumotive. Ugyanez teszi lehetővé az akár 500 kilométeres hatótávolságot, ami egy jó gyorstöltővel együtt gyakorlatilag a belsőégésű motorral szerelt járművek teljes értékű alternatívájává tehetné a villanyautót. És teszi is, legalábbis ebben bízik a Mercedes: az elektromos intelligenciát jelképező elnevezés a közeljövőben saját almárkaként tér majd vissza, a gyár szándékai szerint növekvő gyakorisággal.

A koncepció egyébként legfeljebb elektromos autóként forradalmi: egy teljesen moduláris, minden paraméterében variálható padlólemezről van szó, amelyre így családi és örömorientált e-modellek egész flottája felépíthető. Ezeknek talán visszatérő közös stíluseleme lesz az itt kék színben pompázó, tömör homlokfal – de az energiagazdálkodás szempontjából optimális, csekély közegellenállású karosszéria mindenképpen.

A vezető érintésérzékeny felületen vezérelheti a funkciókat, a lebegő monitoros, aszimmetrikus műszerfal testre szabható. A vezérlési elv eltér a jelenlegi autós logikától, és a digitális szférában megszokott gyakorlatot követi – hogy ez mit jelent pontosan, kiderül, amikor megvalósulnak az elképzelések. Az mindenesetre biztos, hogy hagyományos gomboknak, kapcsolóknak nincs helye a jövő autójában (kivéve az ülésállításnál, ahol egyelőre ragaszkodik a régi sémához a Mercedes.)

Generation EQ, Interieur, fahrerorientiertes Cockpit

Még a kormánykeréken is érintésérzékeny felületek vannak, bár ez az E-osztály óta nem meglepő, nem úgy, mint a 24 (!) colos, széles vásznú központi kijelző, amelyen tetszőleges tartalmú és mennyiségű információ jeleníthető meg.

A további formabontó megoldások terén fejtámlába épített hangszórók, háttámlába integrált hátsó monitorok, többrétegű, perforált bőrkárpit-csoda ejt bámulatba.

Kommentek

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

F1: Lassan kiszorítják Bernie Ecclestone-t

A Nemzetközi Automobil Szövetség is rábólintott a Forma-1 eladására, az amerikai Liberty Media egy újabb lépéssel közelebb került a teljhatalomhoz.

Elsírta magát a szerelő, amikor ezt meglátta

Vajon mire gondolt emberünk, amikor fa fékbetéteket drótozott a féktárcsához? A többiről nem is beszélve.

Életükkel játszanak a marosvásárhelyi autósok

Életveszélyes játékot űzött több autós és motoros a Maros jegén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.