Mégsem lesz 400 lóerős négyhengeres Audi-motor

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.28. 08.44

Feladta ambiciózus motorfejlesztő projektjét a Volkswagen-csoport. Az Audi TT Quattro Sport tanulmány kétliteres, 420 lóerős motorja örökre álom marad.

A Mercedes-AMG bebizonyította, hogy gond nélkül építhető 360 lóerős, kétliteres motor, és hogy az ádáz fegyverkezési versenyben le ne maradjon honfitársa mögött, az Audi két évvel ezelőtt felvázolta egy 210 LE/liter fajlagos teljesítményű 2.0 TFSI blokk terveit – pontosabban bemutatott egy extrém sportautó-tanulmányt, amelybe egy 420 lóerős, kétliteres motort álmodtak bele.

A merész projekt élére megnyerték maguknak azt az embert, aki a fent említett AMG-motort is megvalósította: ha Freidrich Eichler sikerrel jár, az S4 teljesítményét költöztethették volna be a konszern gyakorlatilag bármelyik alsó-középkategóriás modelljébe.

Végül azonban a Volkswagen-csoport fejesei inkább a már meglévő 2,5 literes, öthengeres motornak szavaznak további bizalmat, és mivel két dudás nemigen fér meg egy csárdában, a reményteli újoncnak mennie kellett, a sokszor bizonyított veterán pedig maradt.

Az ikonikus öthengeres Audi-blokk. Ő marad, a négyhengeres is, csak kisebb teljesítménnyel.

Az ikonikus öthengeres Audi-blokk. Ő marad, a négyhengeres is, csak kisebb teljesítménnyel.

Ennek egyrészt praktikus okai vannak: az extrém terhelés miatt a négyhengeres turbómotor gyártási költségei végső soron magasabbak lettek volna, mint a kevésbé túlfújt ötösnek. Azt sem szabad azonban elfelejteni, hogy a soros öthengeres blokk igazi különlegesség, karakteres és egyedi motor, míg az EA888 projekt, akármilyen ütős, mégis csak egy négyhengeres maradt volna.

Kommentek

F1: Nem mondják el az igazat Scumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

F1: Lassan kiszorítják Bernie Ecclestone-t

A Nemzetközi Automobil Szövetség is rábólintott a Forma-1 eladására, az amerikai Liberty Media egy újabb lépéssel közelebb került a teljhatalomhoz.

Elsírta magát a szerelő, amikor ezt meglátta

Vajon mire gondolt emberünk, amikor fa fékbetéteket drótozott a féktárcsához? A többiről nem is beszélve.

F1: A Mercedes fizette Massa visszatérését

A Mercedes főnöke elismerte, hogy komolyabb összeggel kompenzálták a Williams-csapatot Valtteri Bottas átigazolásáért.

A pillanat, amikor a “Szikla” is könnyezett

Dwayne “The Rock” Johnson olyan ajándékot adott egy háborús hősnek, amire nem számított.

80 verda alatt a Föld körül

Mindig is érdekelt, hogy milyen autókat gyártanak a világ túlsó felén, de nem volt hol utánanézned? Az internet korában ez nem kifogás, de mi most segítünk.

Mindenki részeg volt ebben a balesetben

Szépen fogy a szesz a bulinegyedben, de attól a KRESZ-t még be kéne tartani. Autósnak, gyalogosnak egyaránt.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.