Beárazták a Mars-utazást, kezdhetünk spórolni

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.28. 12.26

Elon Musk, korunk nagy álmodója bevallotta: nincs más célja az életben, mint hogy más bolygókra is eljuttassa az emberi fajt. Azt is tudja, hogyan, és mennyiért.

Beárazták a Mars-utazást, kezdhetünk spórolni

Semmi más okom nincs arra, hogy vagyont halmozzak fel, mint hogy személyes küldetésemnek tekintem az emberi faj bolygóközi utazásának, más planétákon való letelepedésének megvalósítását – mondta egy űrkutatási konferencián Elon Musk, aki ezúttal nem a Tesla Motor tulajdonosaként, hanem a polgári űrhajózással foglalkozó SpaceX alapítója.

Musk ennek apropóján azt is elmondta, hogyan képzelik a Mars-utazást. Először Föld körüli pályára állítják az űrhajót, majd az azt magasba emelő rakéta visszatér a Földre, hogy extra adag üzemanyagot vigyen fel az űrhajóra. Amikor ez megtörtént, indulhat a nagy utazás, valahogy így:

Nem apróznák el a dolgot, több száz, vagy akár több ezer kapszula is várhatna a kilövésre a Föld körül keringve, hogy aztán egyszerre induljanak útnak. A feltöltést végző egység mintegy száz hajót képes megtankolni, a 8500 km/órás sebességre képes, visszatérő hordozórakéta akár ezerszer fordulhat az űrközpont és a világűr között.

A rakétákat, illetve az űrhajókat metánnal fogják hajtani – azért ezzel, mert ez a Marson is előállítható, ami lehetővé teszi a költséghatékony visszatérést.

Az összes költségmegtakarítást figyelembe véve egy ember Marsra költözése tokkal-vonóval kihozható 100 000 dollárból, azaz nagyjából 27 millió forintból. Nem lehet persze bármikor utazni, meg kell várni, amikor a Föld-Mars távolság minimálisra csökken – ez évente egyszeri, kétszeri kilövést tesz lehetővé.

Nem véletlenül gondolkodik több száz darab (egyenként 100 férőhelyes) hajóból álló flottákban Musk: számításai szerint legalább egymillió emberre volna szükség egy életképes kolónia létrehozásához. Akár 100 év elég volna ahhoz, hogy létrejöjjön az önfenntartó kolónia.

 

Kommentek

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

Régen a járhatatlan sártengerré változó földutakat gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal. A járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.