Bárcsak minden ilyen egyszerű volna a világon: az AM37 az Aston Martin 37 láb hosszú hajója. Az egynapos kirándulásokra tervezett sporthajó 24 hónapnyi fejlesztőmunka eredményeként csobbant ma először a monacói öböl habjaiba. Olyan csodaautók tervezői és kézműves alkotómesterei dolgoztak a hajón, mint a One-77, az Aston Martin Vulcan vagy a DB11, ám a végső simításokat igazi hajózási szakértőkre bízták.

Bár úgy volna stílusos, hogy az Aston Martin stílusjegyeiből építkező hajó farában a brit márka valamely blokkja dobogjon, autóipari erőforrást hajóba átoperálni nem feltétlenül célszerű kezdeményezés.

Az AM37 fedélzetén nyolcan férnek el kényelmesen, teakonyha és toalett is van a hajón, audni viszont csak ketten tudnak, éjjelre tehát érdemes kikötni és elbúcsúzni a vendégektől, akik remélhetőleg sokáig emlegetik majd az egyetlen üvegpanelből megformált, műszaki csodának számító panoráma-szélvédőt, a vezetőállás motoros mozgatású, szénszálból készült fedelét, a szintén karbonlemez napernyőt, amelyet hidraulika húz a napozófedélzet fölé.

AM 37

AM 37

A legjobb dolga mégis a kapitánynak van: bőrrel burkolt felületek, multifunkciós kormánykerék, polírozott fém kezelőkarok és integrált multimédiás-navigációs rendszer teremt autókhoz hasonló környezetet.

Az AM37 kétféle hajtással kapható: a Mercury dízelmotor párosa 370, a két Mercury benzinmotor 430 lóerőt ad le; mindkét V8-assal 45 csomó a hajó végsebessége. Szintén Mercury V8-as hajtja a z AM37S csúcsváltozatot, 530 lóerővel és 50 csomós (93 km/óra) végsebességgel. Az utazósebesség mindhárom kivitelnél 35 csomó, azaz 65 km/óra.

AM 37

AM 37

A hajótest 11,1 méter hosszú, a vízkiszorítás 6,7 tonna. Üzemanyagból 800 litert tud magával vinni a hajó, ivóvízből 100 litert, és ugyanennyi szennyvizet képes tárolni.