Sportautómárkát vehet a Suzuki

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.27. 07.00

Pénzügyi gondjai vannak a maláj Protonnak, a cégcsoporthoz tartozó Lotus értékesítése enyhíthet a problémákon. Többek között a Suzuki is képbe került a lehetőségek feltérképezése során.

A maláj DRB-Hicom cégcsoport mindent megtenne azért, hogy feltámassza az egykor viszonylag sikeres, ám néhány rossz minőségű széria és a saját fejlesztések következetes elmaradása után a sarokba söpört Proton autómárkát. Ehhez persze pénz kell, amelynek egy részét megkapták ugyan a maláj kormánytól, ám a harmadmillió dolláros támogatás kevés az újraindításhoz.

A Proton anyavállalata ezért azt fontolgatja, eladja többségi tulajdonrészét a Protonban, de az is felmerült, hogy értékesítenék a cégcsoport ékkövét: a brit Lotus sportautómárkát. Ezzel kapcsolatban több autógyártót is megkerestek, így képbe került a PSA Peugeot Citroën, a Renault és a Suzuki is. Állítólag mintegy 20 vállalatot környékeztek meg, ezek egyike sem kommentálta a fejleményeket.

Ötajtós Ptoton Persona, 2016-os modell. A gyár jelenleg alig több mint 100 000 autót állít elő évente.

Ötajtós Proton Persona, 2016-os modell. A gyár jelenleg alig több mint 100 000 autót állít elő évente.

A Proton talpra állítása nem alaptalan ambíció: a márkának két összeszerelő üzeme is van Malajziában, ezek teljes gyártási kapacitása évi 400 ezer autó. Ugyanakkor a kormány fenntarthatatlannak ítélte meg a vállalat jelenlegi, saját fejlesztést nélkülöző üzleti modelljét, a külföldi szakmai beruházókat pedig többször is elriasztotta az, hogy az ország vezetése nem egyezett bele abba, hogy többségi tulajdonrészt szerezzenek a vállalatban.

A Suzukinak már most is van némi érdekeltsége a brit sportautó-manufaktúrák világában: ők szállítják a Caterham belépőmodelljéhez, a Seven 160-hoz a kétharmad literes, háromhengeres motorocskát.

Kommentek

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz versus autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

Sztrájkbizottság alakult a győri Audinál

Sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungaria Független Szakszervezet (AHFSZ), miután bizalmi értekezletén elutasította az Audi Hungaria Zrt. új ajánlatát.

Olasz buszbaleset: eddig nem találtak műszaki hibát

Az olasz rendőrség eddig semmilyen tárgyi bizonyítékot nem talált arra, hogy meghibásodott volna a Veronánál múlt héten súlyos balesetet szenvedett magyar autóbusz – közölte Girolamo Lacquaniti, a veronai közúti rendőrség parancsnoka.

Csökkent a forgalom, de alig javult a levegőminőség

Jelentősen csökkent az autóforgalom, de csak kis mértékben javult hétfőn a levegő minősége a fővárosban, a riasztási fokozat fenntartása ezért továbbra is indokolt.

Használt autó: gyógyítás 6000 forintból

Összesen 6000 forintba került, hogy használt autónk tisztesen működő motorja hirtelen megtáltosodjon. A megoldást sokan ismerhetik, a többiek fontolják meg a mi esetünket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.