Új amerikai szabadidőjármű jöhet Európába

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.09.25. 11.00

Turbómotorokkal, köztük gázolajevő erőforrásokkal kínálja új kompakt SUV-ját a Chevrolet. Vajon Európának készült a dízel Equinox?

Elődjénél rövidebb és könnyebb lesz az a Chevrolet Equinox, amely kilenc hosszú évnyi szolgálat után váltja második generációs elődjét. Az Equinox az Opel Antara észak-amerikai rokona, ezért különösen izgalmas, hogy motorkínálatában egy kis lökettérfogatú, 1,6 literes dízel is megjelent.

A kis lökettérfogattól nem kell megijedni: egyrészt a változó geometriájú turbóval és start-stop rendszerrel szerelt erőforrás a gyári becslések szerint 136 lóerőre és combos 320 Nm nyomatékra képes, másrészt maga az autó könnyebb elődjénél, közel két mázsát fogyott a modellváltás során.

További fotókért kattints!

Az elődjénél rövidebb, belül mégis tágasabb crossover további két benzines turbómotorral: egy 170 lóerős, 1,5 literessel, és egy kilencfokozatú automatával párosított, 250 lóerős kétliteressel is megvásárolható lesz. Utóbbi kettő feladata, hogy saját hazájában még sikeresebbé tegyék az autót, mint elődje, amely a Chevrolet második legnagyobb számban eladott típusa volt.

A dízelmotor természetesen nem a hazai piac kedvéért került az orrba: a vállalat új termékstratégiája értelmében a világ 115 országában fogják forgalmazni a modellt. Hogy Európába is eljut az autó, az szinte biztosra vehető, ám kérdés, hogy a jelenleg parkolópályán tartott Opel Antara udójaként, vagy saját neve alatt hajózik be az óvilágba. A dízelmotoros kiadás 2017 nyarától kapható.

Kommentek

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.