Ellustultak a magyar autósok

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.09.23. 01.09

A magyar autóvezetők hetente átlagosan 5,1 órát töltenek a kocsijukban, mégis mindössze 15 százalékuk sportol minden nap.

Ellustultak a magyar autósok

Az autósok 57 százaléka naponta használja gépjárművét, amely még tovább nyújtja az ülőpózban töltött napi órák mennyiségét – derült ki a Bridgestone Magyarország megbízásából az Ipsos piackutató intézet által végzett országos, reprezentatív felmérésből.

Az egészség megőrzéséhez napi testmozgással kellene ellensúlyozni az üléssel töltött órákat, mégis a gépjárművel közlekedőknek mindössze 34 százaléka sportol tudatosan ebből a célból. Az autósok 36 százaléka kerékpározással, 28 százaléka otthoni tornával, 20 százaléka pedig futással igyekszik formában tartani magát.

Az autóvezetők saját bevallásuk szerint heti három alkalommal végeznek testmozgást, mégis nagyon kis részük, mindössze 5 százalékuk érzi magát csúcsformában, a 29 százalékuk átlagos fizikai állapotban lévőnek, 17 százalékuk pedig kifejezetten ellustultnak érzi magát.

Arra a kérdésre, hogy gyakoribb sportolásra motiválná-e, ha a testmozgás egyúttal megmérettetést vagy nyereményt is jelentene, az autósok 72 százaléka, jellemzően a 18-34 éves korosztály igennel válaszolt: 30 százalék a versenyzés élményéért sportolna inkább, 42 százalékukat pedig valamilyen jutalom lehetősége sarkallna aktívabb életmódra.

Kommentek

F1: Alonso könyvet ír, nem pokémonozik

Fernando Alonso elárult magáról néhány érdekességet, valamint a Forma-1-es álompárosát is megnevezte.

Halkan suhan a Hyundai új furgonja

Hannoverben üzemanyagcellás furgonról rántották le a leplet a dél-koreaiak. A null-emissziós jármű a Hyundai ix35-ös hajtásláncát kapta meg.

Csak az önrész 8 millió

Nem akármilyen teszten vagyunk túl: vezettük Horacio Pagani mester legújabb sportautó műalkotását, a 800 lóerős, 1100 Nm-es biturbó V12-vel hajtott, 1218 kilogrammos Pagani Huayra BC-t. Ára kissé borsos: 744 millió forint…

El se hiszed, hogy megy ez a kompresszoros Escalade

Egy igazi száguldó páncélszekrényt alkotott a Cadillac Escalade-ből a Henessey nevű tuningcég, ami olyan gyors, mint a legdurvább sportautók.

F1: A Honda készül a második csapatra

A Honda kibővíti angliai bázisát, hogy 2018-ra a McLaren mellett képes legyen egy második csapatot is motorokkal ellátni.

Tarolt az Audi a Hungaroringen

A hungaroringi DTM szombati futamán mindhárom dobogós helyet az Audi szerezte meg, a legmagasabb fokra Edoardo Mortara állhatott fel.

6 szolgáltatás, amit elvárunk majd a jövő autóitól

Az autóipar legfrissebb fejlesztéseiből már most látszik, hogy a nem túl távoli jövőben nem kizárólag utazásra használjuk majd az autókat.

Bármilyen autóvá át tud változni ez a furcsa négykerekű

Ennek segítségével többé nem kell tucatnyi autót összetörni, hogy látványos felvételeket nézhessünk majd a mozivásznon.

Eljött a dízelbuszok alkonya

A lengyel Solaris két új autóbuszt is bemutatott Hannoverben, a jelenleg is zajló IAA haszonjármű kiállításon. Az egyik CNG-vel megy, a másik pedig hibrid üzemű.

Michelisz a második helyről indul Sanghajban

Egyedüli hondásként Michelisz Norbi jutott be az első tízbe a kínai időmérőn, Huff és Monteiro már a Q1-ben kiestek.

Frissen restaurált F40-es Ferrari égett porrá

A Ferrari F40 kétség kívül az egyik legvágyottabb autó, amit az olaszok készítettek, így különösen fájdalmas, ha elvész akár egy darab is.

A pesti ember gyorsabb vagy a gép?

Több év tapasztalata alapján autóval gyorsabban haza lehet jutni a munkahelyről, vagy pedig a kocsi navigációjával, a világelső Google-lel, esetleg a mindenki által újabban istenített Waze-zel?