Űberluxus életbiztosítás a páncélozott óriás-Mercedes

Mercedes-Maybach S 600 Pullman Guard

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.22. 01.09

Már a modell puszta neve tekintélyt parancsol, pedig igazából paramétereivel nyűgöz le a veszélyeztetett személyeknek gyártott panzerlimo.

A közelmúltban megjelent páncélozott Maybach a kényelem és a védelem felülmúlhatatlan kombinációját kínálta. Na de mi van akkor, ha nemcsak a túlélés a cél, hanem mondjuk tárgyalnánk is üzleti partnereinkkel, államfőkkel, miközben süvítenek a golyók, robbannak az improvizált aknák?

Ekkor az ember szépen felhívja a Maybach értékesítési részlegét, és az S 600 Guardra leadott rendelését módosítja S 600 Pullman Guardra. A két autó ugyanazt a civil ember számára értelmezhetetlen, de igen magas besorolásúnak hangzó védelmi szintet kínálja, de a Pullman több mint egy méterrel (1053 mm, pontosan) hosszabb az 5,45 méteres alap-Maybachnál, tengelytávja 4418 mm.

Pont az extra méret egyébként külön kihívást jelentett a páncélozásnál. A hátsó szélvédő helyett például egy acél válaszfalat építettek be, az óvja a fejteret.

pullman
_

Az autó menetkész tömege 5,1 tonna, terhelhetősége 500 kg. A masszív ajtókat kézzel nyitni meglehetősen fárasztó volna, ezért elektromos rásegítést kaptak az oldalsó nyílászárók. Az ablakokat hidraulika emeli és süllyeszti.

A Pullman Guard verzió bejelentése egybeesik a polgári változat piaci bevezetésével; a páncélozott autók 2017 második felétől vehetők át, ha fussa rá: míg egy átlagos Maybach Pullman alig kerül többe félmillió eurónál, a golyó- és bombaálló verzióért közel háromszor ennyit kérnek el.

Mercedes-Maybach S 600 Pullman Guard

Az autó egyetlen motorral rendelhető: a 6.0 V12 turbómotor teljesítménye 520 LE, legnagyobb forgatónyomatéka 830 Nm. A Pullman Guard végsebességét elektronikusan 160 km/órában limitálták.

 

 

Kommentek

Halkan suhan a Hyundai új furgonja

Hannoverben üzemanyagcellás furgonról rántották le a leplet a dél-koreaiak. A null-emissziós jármű a Hyundai ix35-ös hajtásláncát kapta meg.

Csak az önrész 8 millió

Nem akármilyen teszten vagyunk túl: vezettük Horacio Pagani mester legújabb sportautó műalkotását, a 800 lóerős, 1100 Nm-es biturbó V12-vel hajtott, 1218 kilogrammos Pagani Huayra BC-t. Ára kissé borsos: 744 millió forint…

El se hiszed, hogy megy ez a kompresszoros Escalade

Egy igazi száguldó páncélszekrényt alkotott a Cadillac Escalade-ből a Henessey nevű tuningcég, ami olyan gyors, mint a legdurvább sportautók.

F1: A Honda készül a második csapatra

A Honda kibővíti angliai bázisát, hogy 2018-ra a McLaren mellett képes legyen egy második csapatot is motorokkal ellátni.

Tarolt az Audi a Hungaroringen

A hungaroringi DTM szombati futamán mindhárom dobogós helyet az Audi szerezte meg, a legmagasabb fokra Edoardo Mortara állhatott fel.

6 szolgáltatás, amit elvárunk majd a jövő autóitól

Az autóipar legfrissebb fejlesztéseiből már most látszik, hogy a nem túl távoli jövőben nem kizárólag utazásra használjuk majd az autókat.

Bármilyen autóvá át tud változni ez a furcsa négykerekű

Ennek segítségével többé nem kell tucatnyi autót összetörni, hogy látványos felvételeket nézhessünk majd a mozivásznon.

Eljött a dízelbuszok alkonya

A lengyel Solaris két új autóbuszt is bemutatott Hannoverben, a jelenleg is zajló IAA haszonjármű kiállításon. Az egyik CNG-vel megy, a másik pedig hibrid üzemű.

Michelisz a második helyről indul Sanghajban

Egyedüli hondásként Michelisz Norbi jutott be az első tízbe a kínai időmérőn, Huff és Monteiro már a Q1-ben kiestek.

Frissen restaurált F40-es Ferrari égett porrá

A Ferrari F40 kétség kívül az egyik legvágyottabb autó, amit az olaszok készítettek, így különösen fájdalmas, ha elvész akár egy darab is.

A pesti ember gyorsabb vagy a gép?

Több év tapasztalata alapján autóval gyorsabban haza lehet jutni a munkahelyről, vagy pedig a kocsi navigációjával, a világelső Google-lel, esetleg a mindenki által újabban istenített Waze-zel?

Mindenét villamosította a Smart

Összes modelljét villanymotorral látta el a Smart. Ez persze náluk nem jelent sokat, de jól hangzik.