Miután a rali-világbajnokságban a várakozások felett (mármint a külvilág várakozásai felett) teljesítenek, a Hyundai zöld lámpát adott az immár hitelesnek mondható tüzes ferdehátúnak, és a jövő héten bemutatja azt a tanulmányautót, amelyből némi optikai és technikai egyszerűsítést követően rövid úton elkészülhet az N csoportos almárka első típusa.

Az RN30 néven futó koncepcióról gondosan semmit nem árul el a gyár, azon kívül, hogy versenyautónak fejlesztették, többek között bevonva a raliprogramért felelős csapatot is a munkába. A fedélzeten “lélegzetelállító nagy sebességű autózást lehetővé tevő, fejlett technológiák dolgoznak, amit teljes körű aerodinamikai csomag egészít ki” – írja a tájékoztató.

Korábbi spekulációk szerint az 1,6 literes turbómotor teljesítménye jelentősen meghaladja a jelenlegi leggyorsabb i30, a Turbo teljesítményét: annak 186 lóereje helyett akár 260 is elférhet a négy hengerben. Várhatóan merevebben építik be a vázba a hatfokozatú kézi (később dupla kuplungos) váltót, akik pedig látták (hallották) a prototípusokat, csodálatos kipufogóhangról számoltak be.