4×4-es sportkombi a Minitől

MINI John Cooper Works Clubman

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.21. 08.00

Hatajtós divatkombijába is beleültette 231 lóerős turbómotorját a Mini. Az sem akadályozta a mérnököket, hogy most összkerékhajtással kellett párosítaniuk a sportos erőforrást.

192 lóerő, 300 newtonméter: ennyit tudott az eddigi legerősebb Mini Clubman. A Cooper S a legkevésbé sem volt nyeszlett, a 6,9-es gyorsulás és a 228 km/óra végsebesség bőven meghaladja azt a tartományt, amelyben a retró-lifestyle kombinak jó eséllyel valaha teljesítenie kell.

A több azonban mégiscsak jobb, akár kihasználjuk, akár csak büszkélkedünk vele. Színre lépett tehát a Mini John Cooper Works Clubman, amilyen a fura kombi első szériájában sem volt.

További képek a Galériában

A kétliteres turbómotor 231 lóerővel és 350 Nm nyomatékkal licitál rá a Cooper S-re, a végsebesség 238 km/órára nő, a gyorsulás szintideje 6,3 másodpercre csökken. Opciós a nyolcfokozatú automata váltó (ez a szintén feláras navigációs adatok alapján, előre gondolkodva vezérli a váltásokat), alapfelszerelés ellenben az összkerékhajtás – gyanús, nagyon gyanús, hogy hamarosan a Countryman szabadidőjószágra is felkúszik a JCW ovális emblémája és piros sávozása.

A látványelemeken túl természetesen sportos hangolású futómű, 18 (kérésre 19) colos keréktárcsák, Brembo fékek, mindenütt hűtőlevegő-bevezető nyílások szolgálják ki a megnövelt teljesítmény szükségleteit.

Az utastérben egyedi műszerfal, JCW-dekoros vezetői környezet és látványos első sportülések segítenek tájékozódni, de hiába vizslatjuk, a sportosítástól nem lett nagyobb az alaphelyzetében mindössze 360 literes csomagtartócska.

Kommentek

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz versus autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

Sztrájkbizottság alakult a győri Audinál

Sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungaria Független Szakszervezet (AHFSZ), miután bizalmi értekezletén elutasította az Audi Hungaria Zrt. új ajánlatát.

Olasz buszbaleset: eddig nem találtak műszaki hibát

Az olasz rendőrség eddig semmilyen tárgyi bizonyítékot nem talált arra, hogy meghibásodott volna a Veronánál múlt héten súlyos balesetet szenvedett magyar autóbusz – közölte Girolamo Lacquaniti, a veronai közúti rendőrség parancsnoka.

Csökkent a forgalom, de alig javult a levegőminőség

Jelentősen csökkent az autóforgalom, de csak kis mértékben javult hétfőn a levegő minősége a fővárosban, a riasztási fokozat fenntartása ezért továbbra is indokolt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.