Kocsik, amikben nagyon jó lenni

Ward's Auto Top 10 UX

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.20. 12.29

Az amerikai Ward’s Auto eddig elsősorban a motorok rangsorolásával volt elfoglalva, idén először azonban már azt is felmérték, mely autók kínálják a legjobb élményt tulajdonosaiknak.

Felhasználói élmény: ennél szubjektívebb kategória aligha létezik a terméktesztek világában. Mindenkinek más fontos, és azon belül is eltérő skálán mozognak elvárásaink, így amiben az egyik autósnak fülig ér a szája, a másik talán csak biggyesztgeti ajkát.

Mindenesetre a Ward’s Auto, amelynek top 10-es motorlistája hosszú évek óta mértékadónak számít az iparágban, és az utóbbi években ennek mintájára az autóbelsőket is elkezdte értékelni, most ez utóbbiból leágazgatva létrehozta a User Experience (rövidítve UX), azaz felhasználói élmény versenyt.

És hogy mit értenek felhasználói élményen? Hát az érintőképernyők kezelhetőségét, a navigációs rendszerek felhasználóbarát mivoltát, az infotainment központok intuitív kialakítását. Ha működik a hangvezérlés, ha a mobilteló egy szempillantás alatt csatlakoztatható, ötös, ha elő kell venni a kézikönyvet, gond van.

Természetesen ennél fontosabb (ez megint szubjektív, nem igaz?) funkciókat is vizsgál a Ward’s Auto: a vezetőtámogató rendszerek megbízható működése, az anyagválasztás minősége is sokat nyom a latban.

Ezek alapján 29, az USA-ban forgalmazott típust vettek górcső alá, és a legjobb tízet emelték ki emblematikus listájukra. Lássuk, melyek ezek.

 

Audi Q7: zseniális adaptív tempomatjával és kiváló audiorendszerével került fel a listára, de a virtuális műszerfal is megfogta a tesztelőket.

BMW 7-es: hibátlan telefon-csatlakoztatás, a fedélzeti funkciók táblaszámítógépről történő vezérelhetőség, távolról lekérhető helyzetjelentés és csaknem hibátlan központi kezelőegység (iDrive) biztosította a luxusszedán helyét a listán.

BMW 7-es: hibátlan telefon-csatlakoztatás, a fedélzeti funkciók táblaszámítógépről történő vezérelhetőség, távolról lekérhető helyzetjelentés és csaknem hibátlan központi kezelőegység (iDrive) biztosította a luxusszedán helyét a listán.

Chrysler Pacifica: elsősorban multimédiás szolgáltatásaival hódít a buszlimuzin, de a második sori klímavezérlő és piros pontot kapott. A slusszpoén: hét (!) darab USB csatlatkozó található a fedélzeten.

Chrysler Pacifica: elsősorban multimédiás szolgáltatásaival hódít a buszlimuzin, de a második sori klímavezérlő és piros pontot kapott. A slusszpoén: hét (!) darab USB csatlatkozó található a fedélzeten.

Ford Escape: vezetőtámogató rendszerek garmadája, okostelefonos köldökzsinór az autó és tulajdonosa között, és az azóta ezerfelé elterjedt, de mégis csak a Ford által kitalált lábfejrángatásos csomagtérajtó-nyitás.

Ford Escape: vezetőtámogató rendszerek garmadája, okostelefonos köldökzsinór az autó és tulajdonosa között, és az azóta ezerfelé elterjedt, de mégis csak a Ford által kitalált lábfejrángatásos csomagtérajtó-nyitás.

GMC Acadia: a General Motors ötméteres szabadidőjárműve középre rendezett, mechanikus kapcsolókkal egészíti ki az egyre inkább készpénznek vehető multitouch érintőképernyőt. A tesztelők szerint különösen jó az adaptív tempomatja.

GMC Acadia: a General Motors ötméteres szabadidőjárműve középre rendezett, mechanikus kapcsolókkal egészíti ki az egyre inkább készpénznek vehető multitouch érintőképernyőt. A tesztelők szerint különösen jó az adaptív tempomatja.

Honda Ridgeline: a Honda önhordó karosszériás pickupja eleve kényelmesebb, mint alvázas-merevtengelyes osztálytársai, de ezen felül is ismer még olyan trükköt, amit mások nem: különleges audiorendszere az egész platót képes hangszóróként hasznosítani, így kempingezéshez, tábortűzhöz nincs jobb választás nála.

Honda Ridgeline: a Honda önhordó karosszériás pickupja eleve kényelmesebb, mint alvázas-merevtengelyes osztálytársai, de ezen felül is ismer még olyan trükköt, amit mások nem: különleges audiorendszere az egész platót képes hangszóróként hasznosítani, így kempingezéshez, tábortűzhöz nincs jobb választás nála.

Hyundai Elantra: nocsak, ez az autó (legalábbis valami hasonló, azonos névvel) nálunk is kapható. A koreai szedán felső kategóriás szolgáltatásokat (pl. dugókövetés automatikus kormányzással) kínál, méghozzá sokat, ráadásul tömegpiaci áron. A Hyundai a Top 10-es lista ár/érték bajnoka.

Hyundai Elantra: nocsak, ez az autó (legalábbis valami hasonló, azonos névvel) nálunk is kapható. A koreai szedán felső kategóriás szolgáltatásokat (pl. dugókövetés automatikus kormányzással) kínál, méghozzá sokat, ráadásul tömegpiaci áron. A Hyundai a Top 10-es lista ár/érték bajnoka.

Infiniti Q50: radarral és kamerával figyeli környezetét, ragyogó műszerfalon keresztül tájékoztatja gazdáját, és másokhoz hasonlóan néhány kilométeren át ő is képes sofőrje helyett önállóan vezetni saját magát.

Infiniti Q50: radarral és kamerával figyeli környezetét, ragyogó műszerfalon keresztül tájékoztatja gazdáját, és másokhoz hasonlóan néhány kilométeren át ő is képes sofőrje helyett önállóan vezetni saját magát.

Lexus RX: minden stimmel – nagyjából ez volt a szerkesztők összegzése a hibrid szabadidőjárműről. Még a hanyattegeres kezelőfelület is tetszett nekik, de említésre méltónak nem ezt tartották, hanem hogy az autó megőrizte a mechanikus kapcsolókat, méghozzá kiváló minőségben.

Lexus RX: minden stimmel – nagyjából ez volt a szerkesztők összegzése a hibrid szabadidőjárműről. Még a hanyattegeres kezelőfelület is tetszett nekik, de említésre méltónak nem ezt tartották, hanem hogy az autó megőrizte a mechanikus kapcsolókat, méghozzá kiváló minőségben.

Mercedes E-osztály: a német triumvirátus harmadik tagja is felkerült a listára. Magától előz, aktív zajkeltéssel óvja az utasok hallását a légzsákok csattanásától, kommunikál környezetével, drót nélkül tölti az okostelefonokat, és a legszebb: a távolból hívva kiáll a parkolóból, és odagurul elénk.

Mercedes E-osztály: a német triumvirátus harmadik tagja is felkerült a listára. Magától előz, aktív zajkeltéssel óvja az utasok hallását a légzsákok csattanásától, kommunikál környezetével, drót nélkül tölti az okostelefonokat, és a legszebb: a távolból hívva kiáll a parkolóból, és odagurul elénk.

 

Kommentek

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csap a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondái a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkön hibái is kiderültek.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.