Brutális és takarékos hibridekkel erősít a Land Rover

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.17. 08.00

Hibrid hajtásláncokon dolgozik a Jaguar Land Rover csoport; a két tervezett rendszernek szinte semmi köze nem lesz egymáshoz.

Brutális és takarékos hibridekkel erősít a Land Rover

A kétliteres, négyhengeres Ingenium benzinmotoron alapuló, konnektoros hibrid hajtásláncot fejleszt a Jaguar Land Rover, írja a brit Autocar. Az indiai kézben lévő konszern a lehető legkevesebb változtatásra törekszik: az akkumulátorcsomag az ilyenkor szokásos helyen, a csomagtér padlója alatt kap majd helyet, a villanymotor házon belüli fejlesztés, a sebességváltó pedig ugyanaz a nyolcfokozatú automata lesz, amit jelenleg is alkalmaz a cég.

Elsőként a Range Rover Sport (nyitóképünkön) kaphatná meg a hajtásláncot, amely aztán bizonyos Jaguar modellekben is megjelenhet.

land_rover_discovery_sport_hse_dynamic_lux_6

Ezzel azonban még nincs vége a fejlesztéseknek, mert a jelentés szerint egy másik, sokkal inkább takarékos, mint nagy teljesítményű hibrid hajtásláncon is dolgozik a cég. Ez egy háromhengeres, villanyturbós dízelmotort támogatna elektromos erőforrással, és ebben a modellben már megjelenne a jövő hálózatának tekintett 48 voltos elektromos rendszer. Ezt a hajtást a konszern kisebb terepjárói: az Evoque és a Discovery Sport (fent) kaphatná meg, de legkorábban kettő, inkább kettő és fél év múlva juthatnak el a sorozatgyártásig.

Kommentek

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.