Duplázva nyit az AMG GT Roadster

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.15. 06.51

Rögtön két kivitelében is megmutatta magát a Mercedes-Benz hedonista alkotása, az AMG GT vászontetős kiadása.

Rosszul járt, aki 510 lóerős Mercedes roadsterről álmodozott: a vászontetős AMG GT átlépett a modellcsalád közbülső tagján, és a 476 lóerős alapváltozat mellé egy növelt teljesítményű, 557 lovas variánst sorolt be. Utóbbi az imént hiányolt, 510 lóerős GT S és a brutális, 585 lóerős GT R kupék között félúton helyezkedik el, és ezzel gyakorlatilag kizárja, hogy a közeljövőben a V8-as turbómotorok ezen variánsai megjelenjenek a nyitott sportautó orrában.

A két változat hajtásképlete amúgy megegyezik, továbbra sincs összkerékhajtás (bekerült viszont a GT R kupé aktív összkerékkormányzása az erősebb GT C-be.) Utóbbi hátsó tengelyén mechanikus helyett elektronikusan vezérelt, részlegesen önzáró differenciálmű fogadja a nyomatékot, amelynek maximális értéke 630-ról 680 Nm-re kúszott fel, lengéscsillapítója pedig szabályozható kivitelű.

A GT C Roadster könnyen megismerhető szélesebb faráról (+57 mm), amit a nagyobb (295/35 R 19 helyett 305/30 R 20 méretű) hátsó abroncsok követeltek meg. Ami kívülről nem látszik: a könnyű lítiumion-indítóakkumulátor, a 36 helyett 39 centiméteres első féktárcsák, a 4,0 helyett 3,7 másodperces gyorsulás, valamint a végsebesség, amelyet 302-ről 316 km/órára emeltek – magyarul a GT Roadster veszettül, a GT C Roadster pedig értelmetlenül gyors. Nem véletlen, hogy előbbi üzemmódváltó kapcsolójáról hiányzik a Race, azaz ‘verseny’ fokozat.

Az AMG GT C megkapta az R kupé sportkipufogóját, de duplakuplungos sebességváltója sem holmi mezei darab: a szerkezetet és a vezérlést is megváltoztatták. Az alapkivitelhez képest hosszabb lett az első fokozat, míg az utolsót és a végáttételt megkurtították, így az autó robbanékonyabban ugrik gázparancsra. Mindkét modellnél külön gombbal aktiválható a kézi kapcsolás lehetősége.

Ami viszont mindkét roadsternél megvan, az a csúcskupé látványos hűtőrácsa, valamint az aktív aerodinamikai rendszer: ez egy másodperc alatt képes elzárni a maszk mögötti csappantyút, ezzel csökkentve a légellenállást.

Mindez a műszaki nyalánkság megy persze vászontető nélkül is, lássuk hát a lényeget: a teljesen motorizált nyitású kanavász nagyjából tizenegy másodperc alatt nyílik vagy záródik, akár 50 km/óra menetsebességig. A tető háromféle színben (fekete, piros, bézs) kérhető, a karosszéria tíz, a beltér tizenegy árnyalatban kivitelezhető, van tehát választék bőven. A háromrétegű vásznat magnézium, acél és alumínium kombinációjából álló vázszerkezet tartja, a borulásvédelmet alumínium kereszttartóra szerelt bukókeretek biztosítják.

A Mercedes kiemelt figyelmet fordított a karosszéria merevítésére: nagyobb falvastagságú küszöbtoldatok, több kamrából álló, üreges szerkezetek állnak ellen a csavaró erőknek, a szélvédőkeretet a műszerfal kereszttartója merevíti, az utastér mögött a bukókeret tartóidomja gátolja a csavarodást.

A csomagtér fedele az AMG-nél először alkalmazott, különleges szénszálas kompozit anyagból készült, csekély tömege ellenére maga is teherviselő elem.

A beltérben érdekes dolgot találunk: opcióként Airscarf-funkciós AMG sportülésekkel rendelhető az autó. Ez a kombináció most először elérhető, ami azért furcsa, mert a Mercedesnek a közelmúltban szabadalmi vita miatt fel kellett hagynia a nyaktájra meleg levegőt fúvó Airscarf-rendszerek forgalmazásával – alighanem megegyezésre jutottak a feltalálóval. Szintén először került klimatizálás AMG sportülésbe.

AMG GT Roadster

Kommentek

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.