Duplázva nyit az AMG GT Roadster

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.15. 06.51

Rögtön két kivitelében is megmutatta magát a Mercedes-Benz hedonista alkotása, az AMG GT vászontetős kiadása.

Rosszul járt, aki 510 lóerős Mercedes roadsterről álmodozott: a vászontetős AMG GT átlépett a modellcsalád közbülső tagján, és a 476 lóerős alapváltozat mellé egy növelt teljesítményű, 557 lovas variánst sorolt be. Utóbbi az imént hiányolt, 510 lóerős GT S és a brutális, 585 lóerős GT R kupék között félúton helyezkedik el, és ezzel gyakorlatilag kizárja, hogy a közeljövőben a V8-as turbómotorok ezen variánsai megjelenjenek a nyitott sportautó orrában.

A két változat hajtásképlete amúgy megegyezik, továbbra sincs összkerékhajtás (bekerült viszont a GT R kupé aktív összkerékkormányzása az erősebb GT C-be.) Utóbbi hátsó tengelyén mechanikus helyett elektronikusan vezérelt, részlegesen önzáró differenciálmű fogadja a nyomatékot, amelynek maximális értéke 630-ról 680 Nm-re kúszott fel, lengéscsillapítója pedig szabályozható kivitelű.

A GT C Roadster könnyen megismerhető szélesebb faráról (+57 mm), amit a nagyobb (295/35 R 19 helyett 305/30 R 20 méretű) hátsó abroncsok követeltek meg. Ami kívülről nem látszik: a könnyű lítiumion-indítóakkumulátor, a 36 helyett 39 centiméteres első féktárcsák, a 4,0 helyett 3,7 másodperces gyorsulás, valamint a végsebesség, amelyet 302-ről 316 km/órára emeltek – magyarul a GT Roadster veszettül, a GT C Roadster pedig értelmetlenül gyors. Nem véletlen, hogy előbbi üzemmódváltó kapcsolójáról hiányzik a Race, azaz ‘verseny’ fokozat.

Az AMG GT C megkapta az R kupé sportkipufogóját, de duplakuplungos sebességváltója sem holmi mezei darab: a szerkezetet és a vezérlést is megváltoztatták. Az alapkivitelhez képest hosszabb lett az első fokozat, míg az utolsót és a végáttételt megkurtították, így az autó robbanékonyabban ugrik gázparancsra. Mindkét modellnél külön gombbal aktiválható a kézi kapcsolás lehetősége.

Ami viszont mindkét roadsternél megvan, az a csúcskupé látványos hűtőrácsa, valamint az aktív aerodinamikai rendszer: ez egy másodperc alatt képes elzárni a maszk mögötti csappantyút, ezzel csökkentve a légellenállást.

Mindez a műszaki nyalánkság megy persze vászontető nélkül is, lássuk hát a lényeget: a teljesen motorizált nyitású kanavász nagyjából tizenegy másodperc alatt nyílik vagy záródik, akár 50 km/óra menetsebességig. A tető háromféle színben (fekete, piros, bézs) kérhető, a karosszéria tíz, a beltér tizenegy árnyalatban kivitelezhető, van tehát választék bőven. A háromrétegű vásznat magnézium, acél és alumínium kombinációjából álló vázszerkezet tartja, a borulásvédelmet alumínium kereszttartóra szerelt bukókeretek biztosítják.

A Mercedes kiemelt figyelmet fordított a karosszéria merevítésére: nagyobb falvastagságú küszöbtoldatok, több kamrából álló, üreges szerkezetek állnak ellen a csavaró erőknek, a szélvédőkeretet a műszerfal kereszttartója merevíti, az utastér mögött a bukókeret tartóidomja gátolja a csavarodást.

A csomagtér fedele az AMG-nél először alkalmazott, különleges szénszálas kompozit anyagból készült, csekély tömege ellenére maga is teherviselő elem.

A beltérben érdekes dolgot találunk: opcióként Airscarf-funkciós AMG sportülésekkel rendelhető az autó. Ez a kombináció most először elérhető, ami azért furcsa, mert a Mercedesnek a közelmúltban szabadalmi vita miatt fel kellett hagynia a nyaktájra meleg levegőt fúvó Airscarf-rendszerek forgalmazásával – alighanem megegyezésre jutottak a feltalálóval. Szintén először került klimatizálás AMG sportülésbe.

AMG GT Roadster

Kommentek

Változnak a sebességhatárok

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt. Az illetékesek folyamatosan változtatják a megengedett tempót – ha szükséges.

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.