300 ezer négyzetméteren fognak autót gyártani a felvidéki Nyitrán, méghozzá a legmodernebb alumínium-megmunkálási eljárásokkal, amint felépül a Tata Motors alá tartozó Jaguar Land Rover (JLR) üzeme. A csoport kelet-európai gyára (jelenleg Nagy-Britanniában, Kínában és Brazíliában termel a JLR; utóbbit idén nyáron nyitották meg) egymilliárd angol fontos (365 milliárd Ft) beruházással jön létre, éves kapacitása 150 000 gépkocsi lesz.

A 2018 végén beinduló nyitrai üzem Európában elsőként fogja alkalmazni a Kuka gyártás-specialista által kifejlesztett Pulse szállítórendszert, amely 30 százalékkal gyorsabb a hagyományos futószalagoknál. A festőműhely magas fokon automatizált lesz, ami jó minőségű fényezést ígér, minimális környezeti terheléssel. A jövőben igény szerint további intelligens gyártástechnológiákat is integrálni lehet az üzembe.

A szeptember végén debütáló, ötödik generációs Land Rover Discovery a csoport legfrissebb újdonsága

Környezetvédelmi szempontból nem a festőműhely lesz az egyetlen említésre méltó erőfeszítése a gyárnak: fejlett víztakarékossági és hővisszanyerő megoldások gondoskodnak a fenntartható, gazdaságos működtetésről.

Az üzem teljes kapacitáson termelve mintegy 2800 főnek biztosít munkalehetőséget; egyelőre több mint tizennégyszer ennyien jelentkeztek munkára. A JLR-üzem jelenléte természetesen ezen túlmenő jelentőséggel bír majd a környéken, a vállalat szakemberei máris felvették a kapcsolatot a helyi szervezetekkel, hogy biztosítsák a beszállítói és képzési környezetet.

A fejlesztő mérnökök gyerekei pingálhatták össze a Discovery prototípusát, létrehozva a világ első gyerekrajz-álcázását

A fejlesztő mérnökök gyerekei pingálhatták össze a Discovery prototípusát, létrehozva a világ első gyerekrajz-álcázását

A Jaguar Land Rover az elmúlt öt év során több mint megduplázta alkalmazottainak számát (jelenleg csaknem 40 ezer főt foglalkoztat), és több mint 12 milliárd font értékű beruházással fejlesztette tevékenységeit, ebből több mint 3 milliárd jut erre a gazdasági évre.