Családi egyterűből faragott rali-fenevadot a Peugeot

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.14. 15.00

A tavalyi 2008 DKR sikerei után idén új versenyautót épített a Peugeot és a Red Bull, mégpedig a 3008-as modellből.

Januárban tizenkettedszer nyerte meg a Dakar-ralit Stéphane Peterhansel, júliusban a Selyemút-ralin diadalmaskodott Cyril Despres. A két, nem teljesen egyenértékű diadal közös nevezője a Peugeot, pontosabban a Team Peugeot Total és a Red Bull. A 2008 DKR versenyautó megtette a kötelességét, a 2008 DKR versenyautó mehet: a franciák bemutatták utódját, a 3008 DKR-t.

Nyolc hónapnyi fejlesztőmunka alakította sikerre szomjas sporteszközzé a barátságos családi egyterű-szabadidőjármű mischungot, amely elődeinek hagyományát követve kétkerék-hajtású lesz.

A fejlesztés során négy alapvető ponton tökéletesítették az előző modellt. Tovább javítottak megbízhatóságán, bár ezzel eddig sem volt különösebb gond, de az ördög nem alszik, főleg nem egy 10 ezer kilométeres terepversenyen, mint a Dakar.

Az autó vezethetősége is javult, a 3.0 V6 dízelmotor nagyobb nyomatékot ad le alacsonyabb fordulatszámon, és bár a szabályzattal összhangban kényszerűen csökkent a motor teljesítménye, a nyers erőt felhasználóbarát hangolással kompenzálták.

A felfüggesztés már eddig is remeknek bizonyult, de a mérnökök tovább dolgoztak a futóműgeometrián és a lengéscsillapítókon; majd kiderül, helyesek voltak-e az elképzeléseik.

FD_160707_New_Peugeot_3008_DKR_0001

Szintén kiemelt figyelmet kapott a pilótafülke klimatizálása, bár részleteket ezzel kapcsolatban sem közöltek, ahogy a többi szempontnál is csak a lényeget hagyta ki (nyilván a hó végi világpremierre tartalékolva) a gyár.

Az első éles bevetés, a 2017-es Dakar előtt az októberi Marokkó-ralin tartja az új autó főpróbáját a Peugeot; itt Carlos Sainz ül a volán mögé, hogy meglegyen a referenciapont. A következő szezonban a tervek szerint csak az autó változik, a pilóták személye (Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz, Sébastien Loeb és Cyril Despres) nem.

FD_160707_New_Peugeot_3008_DKR_0002

Kommentek

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

F1: Hamilton uralta az idény első edzésnapját

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén fél másodperc feletti előnnyel zárt a mercedeses Lewis Hamilton. A Ferrari egyelőre hátrébb van.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.