A lökettérfogat nem pótolható semmivel, csak még több lökettérfogattal, így szólt a régi igazság. Valahol ugyanez érvényesül jelenleg az elektromos autóknál: hiába az okos vezérlés, az intelligens energiagazdálkodás, a nyers kapacitástöbblet egyelőre nem pótolható semmiféle bűvészkedéssel.

A villámgyors Opel Ampera-e padlója alatt 288 darab lítiumion cella sorakozik, a telep összkapacitása 60 kWh. Ezzel szabványos (elméleti) érték szerint több mint 400 kilométert képes megtenni az autó. Az Opel is tudja, hogy a normának nem sok köze van a mindennapos használathoz, ezért saját méréseket is végeztek, és azt állítják, 300 kilométert biztosan meg tudunk tenni az autóval feltöltés nélkül.

Azt nem tudjuk, hogy az elsőként a Cadillac által alkalmazott igény szerinti fékenergia-visszanyerés (ahol a kormány mögötti fülekkel aktiválhatjuk a meglehetősen intenzív elektromos féket), amely a gyártó szerint akár 5 százalékkal meghosszabbíthatja a hatótávolságot, még ezen az értéken felüli hatótávolságot eredményez, vagy a 300 kilométer fölötti valós üzemtávhoz a vezető tudatos részvételére van szükség. Mindenesetre a 417 centiméteres Ampera-e ezzel az értékkel már akár teljes értékű családi járgánnyá is válhat, főleg, ha figyelembe vesszük 381 literes csomagtartóját.

Chevrolet Bolt: 384 kilométerre jó az amerikai fogyasztási szabvány szerint

Az Ampera-e testvérmodellje, a Chevrolet Bolt szintén ma tette közzé hivatalos fogyasztási értékét: az amerikai modell 385 kilométerre van hitelesítve. A különbség értelemszerűen nem a technológiában, hanem a mérési szabványban van.