400 km egy feltöltéssel: maratonista lesz az Opel Ampera-e

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.13. 14.18

A közelmúltban már kiderült, hogy az Ampera-e legyorsulja az Opel sportmodelljeit, most az egy feltöltéssel megtehető távolságról is nyilatkozott a cég. Túlzás nélkül brutális.

400 km egy feltöltéssel: maratonista lesz az Opel Ampera-e

A lökettérfogat nem pótolható semmivel, csak még több lökettérfogattal, így szólt a régi igazság. Valahol ugyanez érvényesül jelenleg az elektromos autóknál: hiába az okos vezérlés, az intelligens energiagazdálkodás, a nyers kapacitástöbblet egyelőre nem pótolható semmiféle bűvészkedéssel.

A villámgyors Opel Ampera-e padlója alatt 288 darab lítiumion cella sorakozik, a telep összkapacitása 60 kWh. Ezzel szabványos (elméleti) érték szerint több mint 400 kilométert képes megtenni az autó. Az Opel is tudja, hogy a normának nem sok köze van a mindennapos használathoz, ezért saját méréseket is végeztek, és azt állítják, 300 kilométert biztosan meg tudunk tenni az autóval feltöltés nélkül.

Azt nem tudjuk, hogy az elsőként a Cadillac által alkalmazott igény szerinti fékenergia-visszanyerés (ahol a kormány mögötti fülekkel aktiválhatjuk a meglehetősen intenzív elektromos féket), amely a gyártó szerint akár 5 százalékkal meghosszabbíthatja a hatótávolságot, még ezen az értéken felüli hatótávolságot eredményez, vagy a 300 kilométer fölötti valós üzemtávhoz a vezető tudatos részvételére van szükség. Mindenesetre a 417 centiméteres Ampera-e ezzel az értékkel már akár teljes értékű családi járgánnyá is válhat, főleg, ha figyelembe vesszük 381 literes csomagtartóját.

Chevrolet Bolt: 384 kilométerre jó az amerikai fogyasztási szabvány szerint

Az Ampera-e testvérmodellje, a Chevrolet Bolt szintén ma tette közzé hivatalos fogyasztási értékét: az amerikai modell 385 kilométerre van hitelesítve. A különbség értelemszerűen nem a technológiában, hanem a mérési szabványban van.

 

 

Kommentek

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

F1: Hamilton uralta az idény első edzésnapját

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén fél másodperc feletti előnnyel zárt a mercedeses Lewis Hamilton. A Ferrari egyelőre hátrébb van.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.