Visszatér a Porsche hibrid szedánja

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.09. 08.01

Elkészült hibrid utazógépével a Porsche. A Panamera 4 E-Hybrid ötven kilométert képes megtenni elektromos üzemben.

A Porsche annak idején az elsők között kínált hálózatról tölthető benzin-elektromos modellt. Az úttörő Panamera most visszatér, és egy fontos újdonságot is hoz magával: míg elődje a hátsó kerekekre ontotta 590 Nm nyomatékát, ezúttal 700-zal gazdálkodik, de mind a négy kerék.

A hajtáslánc egyéb paraméterei is változtak az első generációhoz képest: 416 helyett 462 lóerő a rendszerteljesítmény, az átlagos üzemanyag-fogyasztás 3,1 l/100 km-ről alászállt 2,5-re, a végsebesség nem 270, hanem 278 km/óra, álló helyzetből pedig 4,6 másodperc alatt éri el az autó azt a 100 km/órát, amiért korábban 5,1 másodpercig kellett dolgoznia.

Mindez lenyűgöző, de gyanítom, a célcsoport (nem feltétlenül azonos a hazai vásárlókörrel) számára fontosabb információ, hogy a tisztán elektromos üzemben megtehető távolság 36-ról 50 kilométerre nőtt, a villamos üzemmód felső sebességhatára pedig 140 kilométer/órára nőtt. Így már nincs akadálya az emissziómentes ingázásnak, és akár autópályán is nélkülözhetjük a hathengeres turbómotort.

A hajtáslánc vezérlésén is módosítottak a mérnökök: hibrid üzemben korábban csak akkor kapcsolt be a villanymotor, ha a gázpedált alaposan, 80 százalékig lenyomta a sofőr, ám a 136 lóerős elektromos erőforrás mostantól már a gázpedál érintésekor felébred – ez lehet a titka a vehemensebb viselkedésnek.

Persze egy ilyen bonyolult szerkezetben nincsenek egyszemélyes felelősök: míg az elődben nyolcfokozatú automata váltó és elektro-hidraulikus kuplungvezérlés dolgozott, most duplakuplungos a sebességváltó (szintén nyolc fokozattal), a tengelykapcsolót pedig elektronika oldja és zárja.

A folyadékhűtésű Li-ion akkumulátor kapacitása 9,1-ről 14,1 kWh-ra nőtt, tömege ugyanakkor nem változott. Normál hálózatról 5,8 óra alatt tölthető fel a csomagtér padlója alatt lapuló akkucsomag, gyorstöltő szettel 3,6 órára csökken a folyamat időigénye. A töltés egyébként okostelefonról vezérelhető, közben pedig kiegészítő klímarendszerrel lehet előtemperálni az utasteret.

P16_0787_a4_rgb

A kijelző is módosult: a korábbi klasszikus rendszert két darab 7 colos kijelzőből és (természetesen) központi analóg fordulatszámmérőből álló műszerfal váltotta.

A Panamera 4 E-Hybrid már rendelhető Németországban, a kiszállítások jövő áprilisban kezdődnek.

Kommentek

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz versus autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

Sztrájkbizottság alakult a győri Audinál

Sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungaria Független Szakszervezet (AHFSZ), miután bizalmi értekezletén elutasította az Audi Hungaria Zrt. új ajánlatát.

Olasz buszbaleset: eddig nem találtak műszaki hibát

Az olasz rendőrség eddig semmilyen tárgyi bizonyítékot nem talált arra, hogy meghibásodott volna a Veronánál múlt héten súlyos balesetet szenvedett magyar autóbusz – közölte Girolamo Lacquaniti, a veronai közúti rendőrség parancsnoka.

Csökkent a forgalom, de alig javult a levegőminőség

Jelentősen csökkent az autóforgalom, de csak kis mértékben javult hétfőn a levegő minősége a fővárosban, a riasztási fokozat fenntartása ezért továbbra is indokolt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.