A Porsche annak idején az elsők között kínált hálózatról tölthető benzin-elektromos modellt. Az úttörő Panamera most visszatér, és egy fontos újdonságot is hoz magával: míg elődje a hátsó kerekekre ontotta 590 Nm nyomatékát, ezúttal 700-zal gazdálkodik, de mind a négy kerék.

A hajtáslánc egyéb paraméterei is változtak az első generációhoz képest: 416 helyett 462 lóerő a rendszerteljesítmény, az átlagos üzemanyag-fogyasztás 3,1 l/100 km-ről alászállt 2,5-re, a végsebesség nem 270, hanem 278 km/óra, álló helyzetből pedig 4,6 másodperc alatt éri el az autó azt a 100 km/órát, amiért korábban 5,1 másodpercig kellett dolgoznia.

Mindez lenyűgöző, de gyanítom, a célcsoport (nem feltétlenül azonos a hazai vásárlókörrel) számára fontosabb információ, hogy a tisztán elektromos üzemben megtehető távolság 36-ról 50 kilométerre nőtt, a villamos üzemmód felső sebességhatára pedig 140 kilométer/órára nőtt. Így már nincs akadálya az emissziómentes ingázásnak, és akár autópályán is nélkülözhetjük a hathengeres turbómotort.

A hajtáslánc vezérlésén is módosítottak a mérnökök: hibrid üzemben korábban csak akkor kapcsolt be a villanymotor, ha a gázpedált alaposan, 80 százalékig lenyomta a sofőr, ám a 136 lóerős elektromos erőforrás mostantól már a gázpedál érintésekor felébred – ez lehet a titka a vehemensebb viselkedésnek.

Persze egy ilyen bonyolult szerkezetben nincsenek egyszemélyes felelősök: míg az elődben nyolcfokozatú automata váltó és elektro-hidraulikus kuplungvezérlés dolgozott, most duplakuplungos a sebességváltó (szintén nyolc fokozattal), a tengelykapcsolót pedig elektronika oldja és zárja.

A folyadékhűtésű Li-ion akkumulátor kapacitása 9,1-ről 14,1 kWh-ra nőtt, tömege ugyanakkor nem változott. Normál hálózatról 5,8 óra alatt tölthető fel a csomagtér padlója alatt lapuló akkucsomag, gyorstöltő szettel 3,6 órára csökken a folyamat időigénye. A töltés egyébként okostelefonról vezérelhető, közben pedig kiegészítő klímarendszerrel lehet előtemperálni az utasteret.

P16_0787_a4_rgb

A kijelző is módosult: a korábbi klasszikus rendszert két darab 7 colos kijelzőből és (természetesen) központi analóg fordulatszámmérőből álló műszerfal váltotta.

A Panamera 4 E-Hybrid már rendelhető Németországban, a kiszállítások jövő áprilisban kezdődnek.