Menet közben kihullhat az oldalajtó ablaka

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.09. 13.46

Szokatlan visszahívási kampányt hirdettek Európában: az egyik lakóautó-specialista idei szériája nem úgy sikerült, ahogy szerették volna.

A Knaus nagy hagyományokkal rendelkező német lakókocsi- és lakóautógyár, egy ideig Magyarországon is termeltek, sőt, fejlesztettek is lakókocsikat. Mint minden modern ipari vállalat, ők is beszállítókat foglalkoztatnak, és ezek egyike bizony rosszul dolgozott az idén.

A német hatóságok ugyanis megállapították, hogy a 2016 folyamán eddig legyártott Knaus Sky, Knaus Sun és Knaus Van típusú lakóautóknál nem megfelelő minőségű ragasztóanyaggal rögzítették keretébe a lakórész ajtajának ablaküvegét, ezért az menet közben kipotyoghat, értelemszerűen veszélyhelyzetet teremtve a forgalomban.

A Knaus részlegesen és teljesen integrált modelleket gyárt (előbbieknél megmarad a hagyományos külsejű vezetőfülke, utóbbiak úgy néznek ki, mint egy cipősdoboz, egy rendkívül praktikus, tágas és komfortos cipősdoboz), előbbiekből pedig létezik alkóvos kivitel is, ahol a fülke felett létrával megközelíthető fekhelyet alakítottak ki.

Kiviteltől függően 3-6 ember hajthatja álomra a fejét a különböző modellekben, a biztonsági övek (azaz szállítható személyek száma) jellemzően négy fő, de létezik egy hatszemélyes típus (Sky Traveller) is. Az összes típus változatos kialakításban, belső berendezésben rendelhető, a csúcsmodellekben akár minigarázs is helyet kaphat kerékpárnak, motornak.

csm_ktg-knaus-2016-2017-skywave-composing_94082b93e8

Knaus Sky Wave, 61 500 eurótól

 

Kommentek

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.