Ilyen menő gyerekjátékot még nem gyártottak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.09. 12.23

Teljesen működőképes elektromos kisautóban gyakorolhatják a vezetést az óvodások. A méregdrága játék valójában nem is játék, hanem oktatási eszköz.

Ilyen menő gyerekjátékot még nem gyártottak

Van egy brit szervezet, a Young Driver (ifjú autóvezető), amely már felső tagozatban elkezdi az autóvezetői oktatást, mert úgy véli (van is benne ráció), minél korábban kezdi a kölök, annál könnyebben válik készséggé az autó irányítása. Ezt egyébként állítólag statisztikailag is alá tudja támasztani a cég, akik náluk tanultak, friss jogosítvánnyal feleolyan gyakorisággal karamboloznak, mint a szűz vezetők.

Na de miért várnánk 10 éves korig, ha nem muszáj? A Young Driver vezetői most kifejlesztettek egy olyan autót, amivel már ötévesek is a volán mögé ülhetnek. A Firefly (magyarul szentjánosbogár) úgy néz ki, mint egy pedálos kisautó, de annál jóval nagyobb: állítólag akár egy 180 centis felnőtt is vezetheti.

A cél persze nem ez, hanem hogy a gyerekek gyakoroljanak, ennek viszont csak úgy van értelme, ha az autó úgy viselkedik, mint a majdani, valós kocsik. Ezért tehát független kerékfelfüggesztés, fogasléces kormánymű, hidraulikus tárcsafékek, hátramenet, működő világítás, irányjelzők és természetesen állítható vezetőülés is helyet kapott benne. A műszerfal egyetlen digitális kijelző, amin megjelenik a sebesség, a pontos idő és az akkuk töltöttségi állapota.

Merthogy a Firefly elektromos. Két darab villanymotorja akár 16 km/óra sebességre gyorsítja fel az autót, de a kezdőknek külön üzemmód áll rendelkezésre: ekkor feleennyivel mehet csak a kocsi, arról pedig, hogy ne történjen baleset, szenzorvezérelt automata fékrendszer gondoskodik (ez csak a kicsiknél aktív).

06

Az akkuk akár 9 órányi üzemet bírnak egyben, de nem kell attól félni, hogy elkóricál a gyerek: 120 méteren belül távirányítóval leállítható a kocsi, de akár be is ülhetünk melléjük, ha úgy gondoljuk.

A cég eredetileg oktatási eszköznek szánta a Fireflyt, de úgy tűnik, felismerték benne az üzleti lehetőséget: jövő évtől forgalmazni is szeretnék. Nem lesz olcsó: nettó árát 2 millió forintra saccolják, plusz szállítás és adók.

A Firefly egyébként nem az első olyan autó, amelyet gyerekek képzésére fejlesztettek ki: a Toyota több fázisban visszatért Camatte projektje pont ezt a célt szolgálta volna, azonban abból még nem lett semmi, pedig az még ennél is pofásabb játékszer volna.

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.