Mindenki autója lenne az új Hyundai i30

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.07. 15.00

A harmadik generációs Hyundai i30 továbbfejlesztett formaterv mellett vadonatúj motorokat és fejlett támogató funkciókat kínál.

Mindenki autója lenne az új Hyundai i30

Nem várta be a szeptember végi Párizsi Autószalont a Hyundai, ma délután lerántotta a leplet alsó-középkategóriás modelljéről. Az i30 harmadik kiadása formailag keveset, tartalmában annál többet változott.

Fontos, hogy a márka rendkívüli mértékben kiszélesítette a modell célcsoportját: olyan autót kívántak létrehozni, amely fiataloknak és időseknek, családosoknak és szingliknek egyaránt tud valamit nyújtani.

Ennek megfelelően belezsúfoltak minden szórakoztató és vezetőtámogató funkciót, amely ma ebben a méretosztályban elérhető: okostelefon-integráció, vezeték nélküli telefontöltés, ráfutásgátló robotfék, okos tempomat, sávbantartó rendszer, elbóbiskolásra riasztó berendezés, holttérfelügyelet szerepel a listán.

További beltérfotókért kattints!

A forma nem forradalmi, viszont jól felismerhető, a színválaszték tizenkét árnyalatból áll (köztük három gyöngyházfényű tónus), az utastérben opciós, 8 colos érintőképernyő vonja magára a tekintetet. Megújult a kormánykerék és a teljes kezelőfelület is.

A helykínálat nem változott érdemlegesen, a csomagtartó 378 helyett 395 literes, a rakodást dupla padló és síalagút segíti.

A műszaki finomságokról holnap beszámol nektek Szörényi András kollégánk, aki a premieren faggatja az autó titkait, de gyorsan fussuk át a többi lényegi újítást: merevebb és könnyebb karosszéria, háromféle benzinmotor és egyetlen dízel (köztük a Hyundai palettáján legelőször bevetett, 140 lóerős, 242 Nm-es közvetlen befecskendezéses, 1,4-es benzines turbómotor), valamint egy közelebbről még nem specifikált i30 N sportverzió adja az alapokat. A kormány áttétele közvetlenebb, a fékek nagyobbak, hátul minden kivitelen alapfelszerelés a multilink felfüggesztés.

i30hata

További részletek holnap reggel!

Kommentek

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.