Igazolva, hogy immár több jópofa kisautók, megfizethető családi kocsik gyártójánál, a hatfokozatú automatákhoz hasonló méretű, kis tömegű automata váltót fejlesztett ki a Kia. Az eddig használt hatos automatánál 3,5 kilóval könnyebb egységnél az elsőkerék-hajtás jelentette a kihívást, hiszen hátsókerék-hajtású autóhoz már fejlesztett hasonló egységet a mérnökcsapat, itt azonban a rendelkezésre álló szűk hely adott külön feladatot.

A váltómű fejlesztési munkálatait még 2012-ben kezdte el a Kia, és a folyamat során összesen 143 technológiát szabadalmaztattak. Olyan megoldásokat vezettek be, mint a csökkentett méretű (a kategóriában páratlanul kicsi) olajszivattyú, az egyszerűsített szelepszerkezet (a közvetlen, szolenoidos kuplungvezérlés révén 20 helyett 12 is elég volt), ami gyorsabb váltásokat, kisebb helyigényt és közvetlenebb gyorsítási érzetet eredményez.

Az új egység finomabban vált, takarékosabb, csendesebb és simábban működik, továbbá erőteljesebben gyorsít nagy sebességnél, mint a korábbi, hatfokozatú darab. Ahhoz képest 34 százalékkal nőtt az első és utolsó fokozat áttételeinek aránya.

A váltót elsőként a Kia 3,3 literes, V6-os, közvetlen benzinbefecskendezéses motorja kapja meg, méghozzá a 2017-es modellévi Kia Cadenza fedélzetén. Később további közép- és felsőkategóriás modellekbe is eljut a váltóegység, amelynek alapján a jövőben további hajtásláncokat fejleszt majd ki a Kia.

Kia 8-fokozatú automata váltó