XL-ben is elérhető a Renault Scenic

Renault Grand Scenic

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.03. 05.55

A Renault már márciusban bemutatta a vadonatúj Scenic-et, ám a Grand Scenic-kel megvárta a jelenleg is zajló nemzetközi sajtóbemutatót. Gyorsan átfutjuk, mit tud a nagy tesó.

A Renault Scenic ugyanazt az utat járta be, mint példaképe, az egy osztállyal nagyobb Espace: a franciák kitaláltak egy előzmények nélküli receptet, amit aztán generációkon át finomítottak, míg végül az egészet felrúgták, és újraalkották.

A tavasszal leleplezett Scenic megpróbál szabadidőjárműves vonásokat magára vonni, emelt hasmagasságával, 20 colos kerekeivel hatásosan szakít a buszlimuzinos sablonok egy részével.

További képekért kattints!

Habár a Grand Scenic 22,8 centivel hosszabb (4406 helyett 4634 mm), nem hat teljesen aránytalannak: egyrészt a tengelytávot is megnövelték (2804 vs 2734 mm), így a nagyobb hátsó túlnyúlás mégsem annyival nagyobb, másrészt a B-oszlopnál emelkedő övvonal megrajzolásánál nem ragaszkodtak az eredeti ívekhez, így a C- és D-oszlopok közötti kis oldalablak formája eltérő, de nem otromba.

A lényeg pontosan itt, a C-oszlop mögött van: 741 helyett 899 mm a hátsó túlnyúlás (az első 931 mm mindkét modellnél), a közel 16 centis extra a 7 centivel nagyobb tengelytávval együtt azt jelenti, hogy a csomagtartó 572 literről 765-re nőtt, illetve a harmadik üléssor beépítése esetén, lehajtott ülésekkel – azaz ötszemélyes üzemmódban – még mindig 596 literrel gazdálkodhatunk.

A három részre osztott második üléssor ez esetben is áldozatul esett a fejlesztők logikájának, viszont a hétszemélyes Grand Scenic hátsó öt férőhelye motoros mozgatással, külön-külön dönthető, majd állítható vissza; erre egy sok nyomógombos, de áttekinthető panel szolgál a bal kerékdob hátsó falán.

A motorkínálat javarészt megegyezik a két modellnél, csupán a leggyengébb, 95 lóerős dízel marad ki a választékból. 110, 130 és 160 lóerős dízelmotorok (a középső kivételével akár duplakuplungos váltóval), valamint 115 és 130 lóerős benzinesek (kizárólag kéziváltóval) adják a választékot, a fogyasztást 0,1-0,3 literrel dobja meg a nagyobb tömeg és a vélhetően kevésbé kedvező közegellenállási együttható.

Renault Grand Scenic

A minimális hozadékú, 10 százalékos fogyasztáscsökkentést eredményező, 110 helyett 123 lóerőre képes dízel-elektromos hibrid hajtáslánc szintén elérhető lesz az autóhoz.

A Scenic család vezetőtámogató, szórakoztató és biztonsági funkcióiról rendkívül sokrétűek; ezekről itt olvashatsz.

Kommentek

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

F1: Lassan kiszorítják Bernie Ecclestone-t

A Nemzetközi Automobil Szövetség is rábólintott a Forma-1 eladására, az amerikai Liberty Media egy újabb lépéssel közelebb került a teljhatalomhoz.

Elsírta magát a szerelő, amikor ezt meglátta

Vajon mire gondolt emberünk, amikor fa fékbetéteket drótozott a féktárcsához? A többiről nem is beszélve.

Életükkel játszanak a marosvásárhelyi autósok

Életveszélyes játékot űzött több autós és motoros a Maros jegén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.