XL-ben is elérhető a Renault Scenic

Renault Grand Scenic

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.03. 05.55

A Renault már márciusban bemutatta a vadonatúj Scenic-et, ám a Grand Scenic-kel megvárta a jelenleg is zajló nemzetközi sajtóbemutatót. Gyorsan átfutjuk, mit tud a nagy tesó.

A Renault Scenic ugyanazt az utat járta be, mint példaképe, az egy osztállyal nagyobb Espace: a franciák kitaláltak egy előzmények nélküli receptet, amit aztán generációkon át finomítottak, míg végül az egészet felrúgták, és újraalkották.

A tavasszal leleplezett Scenic megpróbál szabadidőjárműves vonásokat magára vonni, emelt hasmagasságával, 20 colos kerekeivel hatásosan szakít a buszlimuzinos sablonok egy részével.

További képekért kattints!

Habár a Grand Scenic 22,8 centivel hosszabb (4406 helyett 4634 mm), nem hat teljesen aránytalannak: egyrészt a tengelytávot is megnövelték (2804 vs 2734 mm), így a nagyobb hátsó túlnyúlás mégsem annyival nagyobb, másrészt a B-oszlopnál emelkedő övvonal megrajzolásánál nem ragaszkodtak az eredeti ívekhez, így a C- és D-oszlopok közötti kis oldalablak formája eltérő, de nem otromba.

A lényeg pontosan itt, a C-oszlop mögött van: 741 helyett 899 mm a hátsó túlnyúlás (az első 931 mm mindkét modellnél), a közel 16 centis extra a 7 centivel nagyobb tengelytávval együtt azt jelenti, hogy a csomagtartó 572 literről 765-re nőtt, illetve a harmadik üléssor beépítése esetén, lehajtott ülésekkel – azaz ötszemélyes üzemmódban – még mindig 596 literrel gazdálkodhatunk.

A három részre osztott második üléssor ez esetben is áldozatul esett a fejlesztők logikájának, viszont a hétszemélyes Grand Scenic hátsó öt férőhelye motoros mozgatással, külön-külön dönthető, majd állítható vissza; erre egy sok nyomógombos, de áttekinthető panel szolgál a bal kerékdob hátsó falán.

A motorkínálat javarészt megegyezik a két modellnél, csupán a leggyengébb, 95 lóerős dízel marad ki a választékból. 110, 130 és 160 lóerős dízelmotorok (a középső kivételével akár duplakuplungos váltóval), valamint 115 és 130 lóerős benzinesek (kizárólag kéziváltóval) adják a választékot, a fogyasztást 0,1-0,3 literrel dobja meg a nagyobb tömeg és a vélhetően kevésbé kedvező közegellenállási együttható.

Renault Grand Scenic

A minimális hozadékú, 10 százalékos fogyasztáscsökkentést eredményező, 110 helyett 123 lóerőre képes dízel-elektromos hibrid hajtáslánc szintén elérhető lesz az autóhoz.

A Scenic család vezetőtámogató, szórakoztató és biztonsági funkcióiról rendkívül sokrétűek; ezekről itt olvashatsz.

Kommentek

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

F1: Hamilton uralta az idény első edzésnapját

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén fél másodperc feletti előnnyel zárt a mercedeses Lewis Hamilton. A Ferrari egyelőre hátrébb van.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.