orbi tavaly pole pozíciót szerzett Motegiben, de akkor plusz súly nélkül mentek a Hondák, ezzel szemben idén a maximális 80 kilós ballasztot kapták az autók.. “Mivel a téli teszteken végig 80 kilós ballaszttal dolgoztunk, ebben az állapotában ismerjük tökéletesen az autót” – nyilatkozta pozitívan a magyar pilóta.

Michelisz a szabadedzések során a 11. és 14. helyen végzett, de csapattársai sem voltak sikeresebbek, Tiago Monteiro  szerint az autó nehézkesnek és lassúnak tűnik. A Honda kalkulációi alapján ezen a pályán a 80 kilós pluszsúly körönként 1,7 másodperces lassulást okoz a WTCC-s Civicnek, a második szabadedzésen azonban mind a négy versenyzőjük 1,4 másodpercen belül volt az ideálishoz köridőhöz képest.

A Q1-ben Norbi 1:58,795-ös idővel kezdett, amin aztán közel egy másodpercet javított, de a végén mennie kellett még egy gyors kört, mert visszacsúszott a veszélyzónába. Végül a legjobb hondás idővel, 1:57,125-tel a második helyen jutott tovább. A Q2-ben szinte végig a tizedik helyen állt, ezt stabilan tartva a Nyitó futamon az első, a Fő futamon a tizedik helyről rajtol a vasárnapi japán futamon.