A WirtschaftsWoche című lap birtokába került levél szerint a BMVI a károsanyag-kezelés kikapcsolására alkalmas tiltott berendezés használatára vonatkozó bizonyítékokról is tájékoztatta a bizottságot.

A levél az első olyan hivatalos dokumentum, amely a Volkswagen-csoporthoz nem tartozó autógyártót vádol meg az emissziós értékek tudatos és szisztematikus manipulációjával.

A minisztérium a KBA (Kraftfahrtbundesamt) szövetségi gépjármű-felügyelet által végzett vizsgálatok alapján a nitrogénoxid-katalizátor néhány tisztítóciklus utáni leállítását kifogásolja a Fiat dízelmotorjainál. “Németország nem osztja az olasz felügyelet azon nézetét, miszerint a kikapcsolásra a motor védelmében lenne szükség” – szögezi le a BMVI olasz hatóságnak is megküldött levele.

A KBA az idén májusban adott hangot először gyanújának egy Fiat 500X modell vizsgálatát követően. Később további négy modellt, két másik Fiat 500X-et, valamint egy Fiat Doblo és egy Jeep Renegade modellt is ellenőrzése alá vont a hatóság. “A vizsgálatok egyértelműen kimutatták, hogy a tesztelt járműveknél teljesen azonos módon emelkedett meg a nitrogénoxid-kibocsátás, akár a határérték 9-15-szörösére is” – írja a dokumentum.

A Fiat a WirtschaftsWoche megkeresésére nem kommentálta a BMVI állításait, közölte viszont, hogy a szóban forgó modellek “megfelelnek a rájuk vonatkozó emissziós előírásoknak”.