Cuki játékautók valódi felnőtteknek

Toyota Pixis Joy

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.08.31. 15.04

Amikor az ember a dugókban fő, vagy parkolóhelyet keresve tombol, szívesen ülne át egy japán kei-carba. Különösen, ha az olyan imádni való, mint a Toyota újdonsága.

Nem mond igazat, aki szerint a városi, belvárosi forgalomban többre volna szükség 50-60 lóerőnél. A japánok törpeautói (kei-car) a maguk kétharmad literes motorjával, a csomagtartót nem prioritásként kezelő belső terével pont megfelelnek a mindennapi, városhatáron belüli ingázás követelményeinek. Az ember hajlamos újra és újra eltöprengeni azon, miért nem terjedtek el ezek a parányok a szigetország határain túl, de aztán kiderül, hogy kiviteltől függően 3,3-4,4 millió forintnak megfelelő jenért vesztegetik őket, ennyi pénzért pedig aligha volna rájuk kereslet.

Pedig jó volna. Vegyük például a műfaj legújabb képviselőjét: a Toyota Pixis Joyt. Rögtön három kivitelben kapható: a Joy C terepjárósított, cukin marcona fazonnal, a Jox F amolyan babaházasan elegáns kiadásban, míg a Joy S sportos hangvételben nyomul – utóbbit széria turbómotorjával (a másik két kiadáshoz feláras extra a feltöltés) már akár komolyan is lehetne venni, ha nem lenne ilyen édes.

A Pixis Joy hármasikrek amúgy egy eleve népes család legifjabb tagjai, fivéreik a Pixis Space kombi, a Pixis Mega egyterű, a Pixis Van és Pixis Truck kishaszonjárművek, és a Pixis Epoch ferdehátú. Ezeket a Toyotákat amúgy valójában a cégcsoport kisautó-specialistája, a Daihatsu gyártja, de ez a legkevésbé érdekes részlet.

Kommentek

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.