Jönnek az integető, dudáló robotautók

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.08.31. 14.00

Egy egyetemi kutató feladta tudományos pályáját, és autófejlesztésbe fogott. A cél az okos és figyelmes gépkocsi megvalósítása.

Jönnek az integető, dudáló robotautók

Az autonóm mobilitás a dolgok jelenlegi állása szerint egészen máshogy működik, mint ahogy az emberek vezetnek autót: míg mi rugalmasan alkalmazkodunk minden helyzethez (jó esetben), az autóknak lehetséges szituációk százait kell megtanítani, és beprogramozni az azokra adható reakciókat.

Ezzel szemben egy mesterséges intelligenciával (AI) felvértezett gépkocsi számára nem léteznének korlátok, csak lehetőségek: minden szituban tanulna, fejlődne, okosodna, és magától jönne rá a megoldásra.

Nagyjából ez a dilemma hívta életre az amerikai Drive.ai vállalkozást, amelyet a világhírű Stanford egyetem egykori kutatója, a mesterséges intelligenciák szakértője, Carol Reiley alapított.

Terveik szerint autójuk nem csak tanulna és finomodna, de kommunikálna is, mégpedig hasonlóan rugalmasan: különböző grafikák, színek, fényjelzések segítségével tájékoztatná szándékáról a közlekedés többi résztvevőjét. A cél az, hogy az autó is képes legyen az olyan, szavak nélküli kommunikációra, mint amit az emberi autósok egy-egy kézmozdulattal, összenézéssel, fejbiccentéssel ma megvalósítanak.

Az autón elhelyezendő kijelzők, fényforrások mellett ennek kézenfekvő eszköze lehetne a hangjelzés, feltéve, hogy képesek vagyunk továbbfejleszteni a jó öreg dudát: ennek jelenlegi formájában ugyanis sem a hang irányát, sem karakterét nem lehet szabályozni.

Forrás: The Verge

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.