Az indiai tulajdonban álló Pininfarina idén márciusban elképesztő LMP2 kategóriájú versenyautó-tanulmányt mutatott be: az autót két darab, egyenként több mint 250 lóerős villanymotor hajtja, azokat pedig egy 210 kW teljesítményű hidrogén-üzemanyagcella táplálja. A teljes hajtáslánc a svájci GreenGT fejlesztése.

A szénszálas szerkezetű autó 6,1 kilogramm hidrogént képes magával vinni, a 700 baros tartály feltöltése 3 percet vesz igénybe.

A futómű elöl és hátul kettős keresztlengőkaros, fekvő rugóstagokkal, az üzemi fékek szénszálas egységek, de az autó regeneratív fékrendszerrel is rendelkezik.

A percenkénti 13 ezres fordulatra képes villanymotorok egy fordulatszám-csökkentő áttételen keresztül közvetlenül hajtják meg a kerekeket. Sebességváltó, differenciálmű, tengelykapcsoló nincs, de a két villanymotor differenciált vezérlésével nyomatékvektor-szabályozásra képes a rendszer.

 

Az autó teljesen felöltöztetve 1420 kilogrammot nyom, ennek 41 százaléka a 19 colos első, 59 százaléka pedig a 20 colos hátsó kerekeket terheli. A végsebesség 300 km/óra, álló helyzetből 3,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára a károsanyag-kibocsátástól mentes versenyautó.

Az autóból a tervek szerint tíz darab készülne, egyenként 2,2 millió euró körüli vételáron. Az első, működőképes prototípus már jövőre megvalósulhat, onnan további bő egy évnek kell még eltelnie, mire az első szerencsések átvehetik autójukat.

09

Átvehetik, de nem vezethetik, hiszen a Pininfarina által 1969-ben megálmodott Sigma F1-es prototípus által ihletett H2 Speed közúti használatra nem alkalmas, pályanapokon azonban villoghatnak vele.