A motorkerékpárok világa lassan olyan sokszínű, mint a rovaroké, a legkülönfélébb kategóriák nőnek ki a földből, ami pedig az egyedileg épített kétkerekűeket illeti, nem is beszélhetünk skatulyákról, mindenki maga dönti el motorja karakterét.

A berlini Urban Motor a kerékpározás hőskorába visszanyúlva, a jövőre 200 éves draisine futóbringa után mintázták meg alkotásukat. Stílusos megoldás, hiszen az 1964-es Jawa 350-ből származó kétütemű blokk szerény 18 lóereje nem tesz lehetővé érdemleges száguldozást, még akkor sem, ha a botsáskaszerű motorkerékpár összesen 90 kilót nyom.

A motor a dél-németországi Glemseck 101 motoros találkozóra építették, ahol a legkülönfélébb szempontok szerint értékelik a résztvevőket. A sebességi rekordra hiába is pályáznának az építők, de ahogy ők mondták: akik lassan mennek, tovább látszanak, így a közönségdíj még az övék lehet.

A Jawa blokk kivételével a motor minden porcikája egyedi fejlesztés, a filigrán fémváztól kezdve a burkolat mögé rejtett, titokzatos első felfüggesztésig.

steampunk-motorcycle-urban-motor-jawa-4

A nem egészen egy mázsás tömeg mellett elégségesnek tűnik az egy darab hátsó dobfék és a cérnavékony gumik. Festeni a matt aranyra fényezett villákon kívül semmit nem kellett a motoron: a fémek nyers valójukban pompáznak, más elemeket finom bőr burkol.

Forrás: Bike Exif