Jó öreg Jawából építettek őrült fantáziamotort

Urban Motor Jawa Sprint Motorcycle

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.08.28. 11.42

A berlini Urban Motor elképesztő, mesebeli szörnyeteget varázsolt egy szebb időket látott Jawa blokk köré. Motorozhatóságában nem vagyunk biztosak, de hogy nincs hozzá fogható a világon, az biztos.

A motorkerékpárok világa lassan olyan sokszínű, mint a rovaroké, a legkülönfélébb kategóriák nőnek ki a földből, ami pedig az egyedileg épített kétkerekűeket illeti, nem is beszélhetünk skatulyákról, mindenki maga dönti el motorja karakterét.

A berlini Urban Motor a kerékpározás hőskorába visszanyúlva, a jövőre 200 éves draisine futóbringa után mintázták meg alkotásukat. Stílusos megoldás, hiszen az 1964-es Jawa 350-ből származó kétütemű blokk szerény 18 lóereje nem tesz lehetővé érdemleges száguldozást, még akkor sem, ha a botsáskaszerű motorkerékpár összesen 90 kilót nyom.

A motor a dél-németországi Glemseck 101 motoros találkozóra építették, ahol a legkülönfélébb szempontok szerint értékelik a résztvevőket. A sebességi rekordra hiába is pályáznának az építők, de ahogy ők mondták: akik lassan mennek, tovább látszanak, így a közönségdíj még az övék lehet.

A Jawa blokk kivételével a motor minden porcikája egyedi fejlesztés, a filigrán fémváztól kezdve a burkolat mögé rejtett, titokzatos első felfüggesztésig.

steampunk-motorcycle-urban-motor-jawa-4

A nem egészen egy mázsás tömeg mellett elégségesnek tűnik az egy darab hátsó dobfék és a cérnavékony gumik. Festeni a matt aranyra fényezett villákon kívül semmit nem kellett a motoron: a fémek nyers valójukban pompáznak, más elemeket finom bőr burkol.

Forrás: Bike Exif

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.