Vannak autópiaci szegmensek, amelyeket felkap a fizető közönség, és vannak, amelyek érdektelenségbe fulladnak. Ez utóbbiak közé tartozik a kétéltű autó is, amely bár mindenkinek piszkálja a fantáziáját, gyakorlati haszna vajmi csekély, hiszen mint minden kategóriaközi termék, mindkét szerepkörében kompromiusszumot követel a felhasználótól.

Az is igaz ugyanakkor, hogy nem csak az átlagos vásárlókra kell gondolni a fejlesztés során: a vadászok, erdőjárók, hosszú távú túrázók körében igenis lehet kereslet (ha mégoly csekély is) egy vízbiztos gépkocsira.

Yamaha-Amphicar Yamaha-Amphicar2 Yamaha-Amphicar1

Hogy végül mihez kezdenek a termékkel, az legyen a Yamaha marketingeseinek a gondja; a japán márka mérnökei a maguk részéről készen állnak arra, hogy pozitív döntés esetén elkészítsék a cég vízen járó hobbijárművét.

Részletekkel természetesen nem tudunk szolgálni, annyi viszont a rajzokból is látszik, hogy a szárazföldi üzemben használt kerekeket vízen behúzza a karosszériába egy szerkezet, amivel kiküszöbölhető a hasonló kevert célú járművek legnagyobb rákfenéje: a kerekeknél ébredő, jelentős közegellenállás.

A hajtással kapcsolatban annyi sejthető, hogy vízen vízsugár (jet) hajtással haladna a jármű.