2,7 másodperc 100 km/órára: ilyen menetdinamikával szupersportkocsik szoktak büszkélkedni, nem hétszemélyes családi batárok. Pedig ez esetben erről van szó: a Tesla Model S legfrissebb kiadása, a P100D a gyári mérések szerint ennyi idő alatt abszolválja a szabványos gyorsulást.

Ez valójában csak utasriogatásra szolgál, annál nagyobb a jelentősége az akkucsomag gigantikus kapacitásának (a névben a P a Performance rövidítése, a D az összkerékhajtásra utal, a 100 pedig az akkumulátor kilowattórában mért kapacitását jelzi): a gyári, nem homologizált adatok szerint több mint 600 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel az autó.

Ugyanez a hajtáslánc egyébként a Model X szabadidőjárműbe is belekerül, ott 3,1 másodperces gyorsulással és 542 km hatótávolsággal számolhatunk. Később mindkét modellvariáns elkészül P nélküli, normál kivitelben, ahol a gyorsulás visszafogottabb, a hatótávolság ellenben még extrémebb lesz.

Annak, aki már meglévő P90D Tesláját szeretné nagyobb teljesítményűre cserélni, a gyártó 20 ezer dollárnak megfelelő összegért vállalja az akkucsomag és a vezérlés teljes (konkrét ki- és beszereléssel járó) cseréjét.

Nyitóképünkön a Model X P90D