Októberben adják át Nürnbergben az első németországi úgynevezett okoshidat, amely a szakembereknek a nap 24 órájában számos adatot továbbít, amelyek révén idejekorán megelőzhetők a híd szerkezetének esetleges meghibásodásai.

A 156 méter hosszú híd az A9-es autópályán épül 11 millió eurós (hárommilliárd forintos) beruházással. A szerkezetébe épített érzékelők a híd deformációjáról, mozgásáról, emellett a hőmérsékletről, a páratartalomról és a járművek hídra gyakorolt nyomásáról is folyamatosan szolgáltatnak információt a szakembereknek, akik ezek figyelembevételével végezhetik a karbantartást – ismertette a Nordbayern.de portál.

A nürnbergi hidat egy ötéves projekt keretében tesztelik, hogy megállapítsák, érdemes-e a többi német hidat is ellátni ezzel a rendszerrel. A “digitális autópálya tesztterülete” elnevezésű projekten a kormány a Siemens együttműködésével dolgozik. A német szállítási miniszter úgy értékelte, hogy “a projekt az autózás történetének következő nagy lépése”.

A projekt már arra a korszakra készül, amikor sofőr nélküli autók lepik el az utakat, amire azért még legalább húsz évet kell várni. A digitális érzékelőkkel ellátott autópályákon azonban csökkenthetők a dugók és a balesetek. Az érzékelők kommunikálni tudnak majd az okosautókkal, amelyek egymással is kapcsolatba tudnak lépni, és így egy integrált közlekedési hálózat jöhet létre, amelyben a forgalmi és baleseti figyelmeztetések valós időben érkeznek az autókhoz.

A digitális programcsomag részeként november közepétől az észak-bajorországi régió hat parkolójában ingyenes wifihozzáférést is biztosítanak.