A Maybach tanult a hibájából: az embereknek nem kell olyan autó, amely többnek mutatja magát annál, ami. Az eredeti Maybach Mercedes-technológiát öltöztetett fellengzős gúnyába, megbukott. A jelenlegi széria pontosan annak láttatja magát, ami: egy nagyon igényesen megcsinált, extra felszereltségű Mercedes.

Mindig lesznek persze olyanok, akik nem hisznek a WYSYWYG (what you see is what you get, kb. azt kapod, amit látsz) elvében: ilyen a Scaldarsi Emperor I-t megalkotó stáb is. Fogtak egy Maybach S600-ast (az új szériából, ami gyakorlatilag egy S-Merci), átplasztikázták az orrát, módosították az oldalát és a farát, majd az egészet bepermetezték 24 karátos rózsaarannyal.

Az övvonalnál szándékosnak tűnik a kígyóbőr hatású fényezés

Az utastérben bőr és fa borít minden négyzetcentimétert, a választék zavarba ejtő: 24 állatfajta (tényleg?) bőre ugyanennyi árnyalatban, 78 különböző fafajta szerepel a listán, csak győzzük beikszelni azokat, amelyek a legkevésbé ütik egymást – a sajtófotók tanúsága szerint könnyű mellényúlni.

A tartozékok listája a cári Oroszországot idézi, kézzel gravírozott pezsgőspoharaktól egyedi táskákon át a kifejezetten az autóhoz gyártott Rolex karóráig semmi, de semmi nem állhat a pénzköltés útjába. Még a kulcsot is egyéni elképzeléseink szerint díszíthetjük, ennél ízléstelenebb már úgy sem lesz.

Vajon milyen állatot nyúztak meg a beltér elkészítéséhez, és hányat?

Vajon milyen állatot nyúztak meg a beltér elkészítéséhez, és hányat?

A Scaldarsi nem minden részlete felháborító azonban: a hajtásláncot például a Brabus Rocket 900-as projektjéből veszik át.

És hogy mennyibe kerül mindez? A tíz megvásárolható példány mindegyikéért másfél millió dollárnak megfelelő összeget kér a gyártó. Ha lemaradnál, de tetszik a koncepció (valóban?), sebaj: ahol van Emperor I, ott lesz (állítólag már van is) Emperor II, III, IV és a többi…

A sátán felnije

A sátán felnije