Nem is olyan régen még a világ első nyolcfokozatú automata sebességváltójának jártunk a csodájára. Azóta megjelent (és többé-kevésbé folyamatos problémák forrása) a kilencfokozatú automata, a Volkswagen,  General Motors és a Ford már bemutatta tízfokozatú sebességváltóját, a Honda pedig most mindenkire rálicitált egy tizenegy gangos, három tengelykapcsolós sebességváltóval (bár ilyenje a Fordnak is van már, legalábbis prototípusként).

A japán szabadalmi hivatalnál bejegyeztetett erőátviteli egység valójában nem is a tizenegy áttétel, hanem a harmadik kuplung miatt érdekes: a leírás szerint ezzel mérsékelhető a váltáskor fellépő nyomatékesés – nem mintha ez a dupla kuplungos váltóknál eleve észrevehető volna.

Egyelőre semmilyen információ nem áll rendelkezésre a rendszerrel kapcsolatban, nem tudjuk, milyen modellekbe építenék be, ha egyáltalán megszületik valaha. Sok szakértő szerint ugyanis a fokozatok számának végtelen növelése egy bizonyos szint után már nem hoz kifizetődő hatásfokjavulást.

Képünkön a Honda NSX hibrid hajtásláncának duplakuplungos sebességváltója.