Saját magától lopott a Ferrari Enzo tervezője

Ken Okuyama Kode57

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.08.21. 08.31

A legendás Ferrari Enzo formatervezője megépítette első saját szupersportkocsiját. A jelek szerint nem képes elszakadni pályafutása legnagyobb sikerétől.

Az 1959-es születésű, azaz most 57 éves Ken Okuyama pályafutása során dolgozott a General Motorsnál, neki köszönhetjük az eredeti Porsche Boxster vonalait, 2004 után pedig a Pininfarina stúdió kreatív igazgatójaként olyan, feledhetetlen autókat jegyzett, mint a Ferrari Enzo, a Ferrari 599, a Ferrari P4/5 vagy a Maserati Birdcage.

Maserati BIrdcage - Okuyama-szan fontosabb munkáiért kattins a képre

Okuyama 2006 óta saját stúdiót működtet, amely vasúti kocsikat és autókat éppúgy tervez, mint szemüvegeket és órákat.

Legelső autójából, a 2008-ban megálmodott K.O. 7-ből eddig több mint 200 darab készült, így a dizájner joggal reméli, hogy legújabb alkotása is sikeres lesz.

A Kode57 neve tisztelgés az 1957-es év előtt, amikor olyan, meghatározó automobilok jelentek meg, mint a Ferrari 250 Testa Rossa vagy a Jaguar XKSS. Nem véletlen, hogy a Kode57 nyitott, lapos és orbitálisan agresszív.

Ken Okuyama Kode57

Leginkább szembetűnő jellemzője az első tengely mögött beépített orrmotor: a 12 hengeres blokk félig belóg az utastérbe; elképzelni is nehéz, micsoda hangorkán és hőség kíséri az utazást a kétszemélyes autóban.

Érdekes módon Okuyama nem erre az extravagáns hajtáslánc-elrendezésre, és nem is a 45 mm-en állítható hasmagasságú sportfutóműre a legbüszkébb, hanem az aerodinamikus formatervre – vajon senki nem mert szólni neki, hogy ezt a poént egyszer már elsütötte?

 

Kommentek

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

F1: A Red Bullt sem kell félteni

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint hátrányuk egészen kicsi a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, és a megbízhatóság miatt sem aggódik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.