Saját magától lopott a Ferrari Enzo tervezője

Ken Okuyama Kode57

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.08.21. 08.31

A legendás Ferrari Enzo formatervezője megépítette első saját szupersportkocsiját. A jelek szerint nem képes elszakadni pályafutása legnagyobb sikerétől.

Az 1959-es születésű, azaz most 57 éves Ken Okuyama pályafutása során dolgozott a General Motorsnál, neki köszönhetjük az eredeti Porsche Boxster vonalait, 2004 után pedig a Pininfarina stúdió kreatív igazgatójaként olyan, feledhetetlen autókat jegyzett, mint a Ferrari Enzo, a Ferrari 599, a Ferrari P4/5 vagy a Maserati Birdcage.

Maserati BIrdcage - Okuyama-szan fontosabb munkáiért kattins a képre

Okuyama 2006 óta saját stúdiót működtet, amely vasúti kocsikat és autókat éppúgy tervez, mint szemüvegeket és órákat.

Legelső autójából, a 2008-ban megálmodott K.O. 7-ből eddig több mint 200 darab készült, így a dizájner joggal reméli, hogy legújabb alkotása is sikeres lesz.

A Kode57 neve tisztelgés az 1957-es év előtt, amikor olyan, meghatározó automobilok jelentek meg, mint a Ferrari 250 Testa Rossa vagy a Jaguar XKSS. Nem véletlen, hogy a Kode57 nyitott, lapos és orbitálisan agresszív.

Ken Okuyama Kode57

Leginkább szembetűnő jellemzője az első tengely mögött beépített orrmotor: a 12 hengeres blokk félig belóg az utastérbe; elképzelni is nehéz, micsoda hangorkán és hőség kíséri az utazást a kétszemélyes autóban.

Érdekes módon Okuyama nem erre az extravagáns hajtáslánc-elrendezésre, és nem is a 45 mm-en állítható hasmagasságú sportfutóműre a legbüszkébb, hanem az aerodinamikus formatervre – vajon senki nem mert szólni neki, hogy ezt a poént egyszer már elsütötte?

 

Kommentek

Fejét vették egy Ladának a somogyi tolvajok

A Patalom külterületén lebukott fatolvajok hatósági jelzés nélküli Ladájától kicsordul a könny az ember szeméből, írja a sonline.hu, és nagyon igazuk van.

F1: Verstappen nem akar a legfiatalabb bajnok lenni

Max Verstappent nem különösebben érdekli, hogy akár ő is lehet az F1 történetének legfiatalabb bajnoka, ez a rekord nem motiválja.

Koros buszokkal szállítanák az utasokat Szeged környékén

Akár 16 éves buszokat is bérelne a DAKK alvállalkozója, mely főleg Szeged környékén tevékenykedik.

Télen igazán jó a habos kefélés

Télen is fontos az autómosás, sőt talán még fontosabb, mint a nyári hónapokban. De vajon milyen eredményt érhetünk el az egyszerű önkiszolgáló autómosóban szorgoskodva? Sima gőzborotva a habkefe ellen!

Töröljék el a kék zászlókat az F1-ben!

A felügyelőként dolgozó expilóta, Derek Warwick szerint egy az egyben el kellene törölni a kék zászlókat a Forma-1-ben.

F1: Rosberg ijesztő hobbit választott

A Forma-1-ből tavaly év végén világbajnokként visszavonult Nico Rosberg örül, hogy végre szabadon síelhet. Nem tanult Michael Schumacher esetéből?

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

Mindig is imádtad a 007-est? Akkor ez tetszeni fog.

Ez a patent kis infografika összeszedte James Bond kedvenc autóit, és néhány tudnivalót róluk.

Ezek a legjobb használt dízelek

A brit Diesel Car magazin kielemezte a piacot, és összeállította kedvenc használt autóinak listáját. Szerintük ma ezeket érdemes megvenni Európában másodkézből.

F1: Massa nem adja vissza az ajándékautót

Felipe Massa azt mondja, Forma-1-es visszatérése miatt nem fogja visszaadni a Williamsnek a visszavonulása alkalmából kapott Forma-1-es autót.

Vidéken is tiltják az autóhasználatot

A levegő minőségének romlása miatt hétfő reggel a városi szmogriadó-bizottság elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát Nyíregyházán.

F1: Évi 100 millió dollártól búcsúzhat a Ferrari

A Forma-1 új tulajdonosa eltörölné a Ferrarinak évről évre elképesztő összegeket hozó bónuszrendszert, a bevételek elosztásának egyenlősítését tervezik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.