Mikor láttál utoljára ilyen gyönyörű autót?

Vision Mercedes-Maybach 6

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.08.19. 07.32

A harmincas évek utánozhatatlan stílusát a legmodernebb kényelmi és hajtástechnológiákkal egyesíti a Daimler hiperluxus-márkájának legfrissebb tanulmánya.

Miután a Maybach önálló márkaként történtő feltámasztására tett kísérlet befuccsolt, a Daimler most a Mercedes még igényesebb kiviteleként próbálkozik a márkával. Ez azonban nem igazán fantáziadús program, ezért a tervezők most elképzelhették, mi volna, ha nem kötné kezüket az anyavállalat.

A Vision Mercedes-Maybach 6-nál talán egyetlen modern autó sem építkezett merészebben az automobil aranykorának stíluselemeiből: a messze elnyúló far, az osztott hátsó szélvédő, a tetőlemezen és a csomagtér fedelén végig futó borda mind olyan részletek, amelyekhez hasonlót Európában a harmincas, az USA-ban a hetvenes évek óta nem láttunk – kétség sem férhet hozzá, hogy a kettő közül melyik állt modellt a Maybach számára.

A csodálatos, klasszikus vonalak alatt azonban ultramodern technika lapul: az 5,7 méteres autó hatalmas padlólemeze alatt elegendő akkumulátort lehetett elhelyezni ahhoz hogy a tisztán elektromos hajtású jármű egyetlen feltöltéssel több mint 500 kilométert tudjon megtenni.

Nem csak ezzel veri a Teslát a Maybach villanyautója (elméletben, legalábbis), hanem a 750 lóerős csúcsteljesítménnyel is.

Említettük már az extra hosszú fart: a Mercedes IAA Concept megalkotásánál tanultakat felhasználva látványos légterelő elemek nélkül is kiemelkedően áramvonalasnak ígérkezik a modell, bár konkrét adatot nem ad közre a cég. Maga az átlátszó burkolat mögé rejtett, 24 colos keréktárcsa is az aerodinamikai jellemzőket hivatott tökéletesíteni.

Vision Mercedes-Maybach 6

Az utasajtók a klasszikus szárnyas formátumot követik, az utastérben ellenben semmi múlton merengés nincs: egyetlen, lendületes körpanoráma a műszerfal, az ülések és a kezelőszervek, a padlót a jachtok gyártásánál előszeretettel alkalmazott szilfából rakták le.

Mivel az autó négy villanymotorja nem foglal helyet, a Maybachban elöl is elfér némi poggyász. Ehhez egedi tervezésű táskát kínál a cég, hogy tökéletesen ki lehessen használni a rendelkezésre áló helyet. Hátul pikniktartozékok és egyéb, előre meghatározott tárgyak elhelyezésére szolgáló tárolórendszert találunk.

A digitális műszerezettség hasznos, sőt, elkerülhetetlen, ám egy Maybachban megvan a helye az analóg műszereknek is. A tervezők nem elégedtek meg azzal, hogy ezt a kettőt ötvözték: egy harmadik tájékoztató felületet is bevezettek. A szélvédő teljes egészére információik vetíthetők ki, részben hagyományos, részben a valóságot feljavító (augmented reality) változatban. A szélvédőn megjelenő adatok kézmozdulatokkal kezelhetők.

Vision Mercedes-Maybach 6

A fényűző bőrülésekbe miniatűr érzékelőket építettek, amelyek mérik a vitálfunkciókat, a beeső nap mennyiségét, az utas ruházatának a színét és még jó néhány információt, így optimalizálva az ülésállítást, a klímaberendezés vezérlését.

Már többször is említettük a hajtásláncot, de a legfontosabb adatok még hiányoznak: a 80 kWh kapacitású akkumulátor gyorsan tölthető, 5 perc alatt 100 kilométerre elegendő töltést vesz fel. Az autó nem egészen 4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

Vision Mercedes-Maybach 6

 

Kommentek

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.