Az Apple és a Samsung párviadala mára legalább olyan emblematikus küzdelemmé nőtte ki magát, mint a Coca-Cola és a Pepsi vetélkedése, az elektronikus készülékek (mindenekelőtt az okostelefonok) piaca évek óta az ő erőfitogtatásuktól hangos.

Amikor az Apple úgy döntött, beszáll az autonóm mobilitásba, azt hihette, végre lesz egy terület, ahol nem kell versenyeznie a koreai óriással. A jelek szerint tévedtek: a Samsung Electronics egyik alelnöke állítólag személyesen folytatott tárgyalásokat a Fiattal a Magnetti Marelli megvásárlásáról.

samsung_emx_concept_2-580x435

Ez persze önmagában édeskevés ahhoz, hogy megvesse a lábát az autóiparban a vállalat – és az, hogy a Samsungnak egyébként már van autógyártó részlege, nem sokat számít ebben a tekintetben, hiszen a kettőnek nagyjából annyi köze van egymáshoz, mint a háztartási gépeket gyártó Hyundainak az autómárkához – azaz egy gigantikus konszern azonos nevű, de egymástól teljesen független fogaskerekei. Másfelől viszont az időközben a Renault-nak átadott Samsung Motors révén közvetlen kapcsolatot ápol a Renault-Nissan szövetséggel a cég, ami egyszer még kapóra jöhet nekik.

Az Apple mindenesetre jelentős előnnyel bír az elektromos autó fejlesztése terén, legalább három éve igyekeznek (pocsékul) titkolni az egyébként igen nagyszabású, közel 2000 embert foglalkoztató projekt létezését.

samsung_emx_concept_3-580x435

Képeinken a 2013-as Samsung EMX tanulmány