Jaguar-fenekű luxustanulmány a Cadillactől

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.08.19. 12.59

Elsősorban formai ujjgyakorlatnak szánja az Escala koncepcióautót a Cadillac. Ehhez képest nem minden porcikája mondható eredetinek – viszont annál praktikusabb.

Nehéz manapság teljesen új formai elemeket megálmodni és megvalósítani, legalábbis a jó ízlés és az egyes márkák karakterének határain belül. A Cadillac Escala az amerikai prémium márka leendő formanyelvének előtanulmánya volna, ám farkialakítása legalábbis nagy vonalakban a Jaguar XJ-t idézi – tegyük hozzá gyorsan, egy 5,35 méteres luxusszedán ennél rosszabb példaképet is választhatott volna magának.

A Cadillac CT6 nagytestvérének szánt tanulmány az elmúlt évek koncepcióautói: a Ciel kabrió és az Elmiraj kupé után meglehetősen konzervatívnak hat, ám alighanem pont ez jelzi, hogy közel áll a sorozatgyártáshoz.

Ha így van, komoly sokk vár az amerikai vásárlókra: az Escala ugyanis lépcsőshátú ötajtós modell, azaz a szedánok formatervét a ferdehátúak praktikus, jól pakolható csomagterével kombinálja. Ez sajnos csak az elmélet, a magas peremű üreg jelen formájában gyakorlatilag alkalmatlan a mindennapi használatra, koncepcionálisan viszont egy olyan irányt jelöl ki, amivel megkülönböztetheti magát a Cadillac a versenytársaktól – már ha akarja.

2016-Cadillac-Escala-Concept-Interior-024

Feltűnően keskenyek a lámpatestek elöl és hátul egyaránt: ezt az organikus fénykibocsátó diódák (OLED) alkalmazása tett lehetővé. A 22 colos, duplasoros küllővel szerelt keréktárcsák ésa háromdimenziós kialakítású hűtőmaszk mellett ez tekintélyt parancsoló megjelenéssel ruházza fel az autót.

Az utastérben (3228 mm tengelytáv) ismét a konzervatív értékek keverednek a high-tech-kel: elöl bőrbe kötött, ultra széles OLED-kijelző fut végig, a kialakítás és a kezelőszervek elrendezése az ígéretek szerint hamarosan sorozatgyártásban köszön vissza, a fedélzeti funkciók vezérlése történt a központi egységről, kézmozdulatokkal, vagy szóbeli parancsokkal.

2016-Cadillac-Escala-Concept-Interior-029

A kézi munkával összerakott utastérben finom anyagokkal találkozunk, amelyek egy része (pl. öltönyszövet) ritkaságszámba megy az autóiparban.

Az Escala műszakilag a Cadillac új hátsókerék-hajtású, könnyű építésű padlólemezét alkalmazza, ugyanazt, amelyre a CT6 is épül. A hajtásról egy új fejlesztésű, 4,2 literes ikerturbós V8-as motor gondoskodik, ennek teljesítményéről nincsenek információink, de annyit elárult a gyár, hogy egyik hengersora részterhelésen lekapcsolható.

2016-Cadillac-Escala-Concept-Interior-026

Kommentek

Kéne az első Ford Mustang?

Az első szériagyártású keménytetős Ford Mustang keresi új gazdáját, aki ezzel egy szelet autótörténelmet vásárol.

Méltatlan helyen csapták falnak ezt a Lamborghinit

Kínában igazán költséges összetörni egy Lamborghini Huracant, hiszen 4,3 millió jüant kell érte fizetni, ami az eredeti ár többszöröse.

Lóbőrbe öltöztették a sportkocsit

Musztángot a Mustangnak: a Vilner kínai megrendelésre készítette el azt az egyedi autóbelsőt, aminél alighanem minden jó ízlésű ember meghúzza a határt.

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

Arrivabene: Ez mindenki győzelme

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

Vettel: Sikolt az autó, hogy keményebben nyomjad!

A 2017-es szezon első futamát, az Ausztrál Nagydíjat Sebastian Vettel nyerte. Pályafutásának 43. Forma-1-es győzelmét aratta. A dobogósok nyilatkozatai.

F1: Ferrari-győzelem a szezonnyitón

Sebastian Vettel nyerte a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, a Mercedes mellényúlt a gumistratégiával. Hamilton és Bottas a 2. és 3. az amúgy eseménytelen versenyen.

Gokarttal autózott az éjszakában

Amikor azt gondolnánk, már nem érhet meglepetés, jön egy ilyen videó, mi pedig fejet hajtunk az emberi ostobaság előtt.

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.