Jaguar-fenekű luxustanulmány a Cadillactől

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.08.19. 12.59

Elsősorban formai ujjgyakorlatnak szánja az Escala koncepcióautót a Cadillac. Ehhez képest nem minden porcikája mondható eredetinek – viszont annál praktikusabb.

Nehéz manapság teljesen új formai elemeket megálmodni és megvalósítani, legalábbis a jó ízlés és az egyes márkák karakterének határain belül. A Cadillac Escala az amerikai prémium márka leendő formanyelvének előtanulmánya volna, ám farkialakítása legalábbis nagy vonalakban a Jaguar XJ-t idézi – tegyük hozzá gyorsan, egy 5,35 méteres luxusszedán ennél rosszabb példaképet is választhatott volna magának.

A Cadillac CT6 nagytestvérének szánt tanulmány az elmúlt évek koncepcióautói: a Ciel kabrió és az Elmiraj kupé után meglehetősen konzervatívnak hat, ám alighanem pont ez jelzi, hogy közel áll a sorozatgyártáshoz.

Ha így van, komoly sokk vár az amerikai vásárlókra: az Escala ugyanis lépcsőshátú ötajtós modell, azaz a szedánok formatervét a ferdehátúak praktikus, jól pakolható csomagterével kombinálja. Ez sajnos csak az elmélet, a magas peremű üreg jelen formájában gyakorlatilag alkalmatlan a mindennapi használatra, koncepcionálisan viszont egy olyan irányt jelöl ki, amivel megkülönböztetheti magát a Cadillac a versenytársaktól – már ha akarja.

2016-Cadillac-Escala-Concept-Interior-024

Feltűnően keskenyek a lámpatestek elöl és hátul egyaránt: ezt az organikus fénykibocsátó diódák (OLED) alkalmazása tett lehetővé. A 22 colos, duplasoros küllővel szerelt keréktárcsák ésa háromdimenziós kialakítású hűtőmaszk mellett ez tekintélyt parancsoló megjelenéssel ruházza fel az autót.

Az utastérben (3228 mm tengelytáv) ismét a konzervatív értékek keverednek a high-tech-kel: elöl bőrbe kötött, ultra széles OLED-kijelző fut végig, a kialakítás és a kezelőszervek elrendezése az ígéretek szerint hamarosan sorozatgyártásban köszön vissza, a fedélzeti funkciók vezérlése történt a központi egységről, kézmozdulatokkal, vagy szóbeli parancsokkal.

2016-Cadillac-Escala-Concept-Interior-029

A kézi munkával összerakott utastérben finom anyagokkal találkozunk, amelyek egy része (pl. öltönyszövet) ritkaságszámba megy az autóiparban.

Az Escala műszakilag a Cadillac új hátsókerék-hajtású, könnyű építésű padlólemezét alkalmazza, ugyanazt, amelyre a CT6 is épül. A hajtásról egy új fejlesztésű, 4,2 literes ikerturbós V8-as motor gondoskodik, ennek teljesítményéről nincsenek információink, de annyit elárult a gyár, hogy egyik hengersora részterhelésen lekapcsolható.

2016-Cadillac-Escala-Concept-Interior-026

Kommentek

Fejét vették egy Ladának a somogyi tolvajok

A Patalom külterületén lebukott fatolvajok hatósági jelzés nélküli Ladájától kicsordul a könny az ember szeméből, írja a sonline.hu, és nagyon igazuk van.

F1: Verstappen nem akar a legfiatalabb bajnok lenni

Max Verstappent nem különösebben érdekli, hogy akár ő is lehet az F1 történetének legfiatalabb bajnoka, ez a rekord nem motiválja.

Koros buszokkal szállítanák az utasokat Szeged környékén

Akár 16 éves buszokat is bérelne a DAKK alvállalkozója, mely főleg Szeged környékén tevékenykedik.

Télen igazán jó a habos kefélés

Télen is fontos az autómosás, sőt talán még fontosabb, mint a nyári hónapokban. De vajon milyen eredményt érhetünk el az egyszerű önkiszolgáló autómosóban szorgoskodva? Sima gőzborotva a habkefe ellen!

Töröljék el a kék zászlókat az F1-ben!

A felügyelőként dolgozó expilóta, Derek Warwick szerint egy az egyben el kellene törölni a kék zászlókat a Forma-1-ben.

F1: Rosberg ijesztő hobbit választott

A Forma-1-ből tavaly év végén világbajnokként visszavonult Nico Rosberg örül, hogy végre szabadon síelhet. Nem tanult Michael Schumacher esetéből?

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

Mindig is imádtad a 007-est? Akkor ez tetszeni fog.

Ez a patent kis infografika összeszedte James Bond kedvenc autóit, és néhány tudnivalót róluk.

Ezek a legjobb használt dízelek

A brit Diesel Car magazin kielemezte a piacot, és összeállította kedvenc használt autóinak listáját. Szerintük ma ezeket érdemes megvenni Európában másodkézből.

F1: Massa nem adja vissza az ajándékautót

Felipe Massa azt mondja, Forma-1-es visszatérése miatt nem fogja visszaadni a Williamsnek a visszavonulása alkalmából kapott Forma-1-es autót.

Vidéken is tiltják az autóhasználatot

A levegő minőségének romlása miatt hétfő reggel a városi szmogriadó-bizottság elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát Nyíregyházán.

F1: Évi 100 millió dollártól búcsúzhat a Ferrari

A Forma-1 új tulajdonosa eltörölné a Ferrarinak évről évre elképesztő összegeket hozó bónuszrendszert, a bevételek elosztásának egyenlősítését tervezik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.