2017 Dodge Challenger T/A

A Dodge egy igazi, dédelgetett legendát hoz vissza az életbe: a múlt század hetvenes éveiben a Trans Am versenyszériára kifejlesztett és homologizált, mindössze 2399 példányban gyártott Challenger T/A (fenti képen a háttérben) késői utóda aligha képvisel gyűjtői értéket, viszont közelebb viszi az amerikai izomautót az európai értelemben vett sportkocsi fogalmához.

A Challenger T/A három kivitelben készül. Az alapverzió az R/T (road and track, azaz közúti és pályahasználatra szánt) modellvariáns 375 lóerős, 5,7 literes motorját kapta meg, a lényeg azonban ezután jön: a motort a különleges kivitelű, hengeres fényszórókon át beszívott levegő mellett a hagyományosabb módon, a motorházfedélre illesztett légbevezető kürtő is táplálja, méghozzá a Hellcat csúcskivitel egyedi sportlégszűrőjén keresztül.

A kipufogó elektronikusan szabályozott csappantyúkat kapott, a keréktárcsák 20 colosak, a futómű pedig komplett sportkezelést kapott: 13 mm-rel leültették, Bilstein lengéscsillapítók, verseny fékbetétek, teljesen kikapcsolható ESP és Goodyear Eagle F1 abroncsok kerültek a kocsira. Alapkivitel a hatos kéziváltó, a rendelhető nyolcfokozatút a kormányról kapcsolhatja a sofőr.

Kívülről megvilágított logók, motorházfedél-rögzítő csapszegek, légterelők, valamint egyedi sávozás és két limitált karosszériaszín segít megkülönböztetni a T/A változatot az alapmodelltől. Az utastérben alumínium órakeretek, fehér óralapok, szövetbetétes fekete sportülések, speciális szőnyegek szórakoztatnak.

2017 Dodge Challenger T/A

A Challenger T/A Plus a szokásos értéknövelő beavatkozások (okostelefon-integráció, klimatizált bőrülések, nagy teljesítményű multimédiás egység sok hangszóróval) mellett egy érdekes funkcióval bővít: egy külön gombot megnyomva a fedélzeti tájékoztató rendszer teljesítményorientált menüpontjához ugorhatunk, ahol programozható váltófény, gyorsulásmérő, köridőmérő és hasonló szolgáltatások segítenek kiélni versenyzői ambícióinkat.

A csúcsváltozat Dodge Challenger T/A 392 legfontosabb jellemzője a 392 köbincses, azaz 6,4 literes V8-as motor 485 lóerővel és 644 newtonméterrel, ami bőven 5 másodpercen belüli százas gyorsulást tesz lehetővé.

2017 Dodge Challenger T/A

Az autó elöl hat-, hátul négydugattyús Brembo fékeket, egyedi első futómű-geometriát, még szélesebb (20×9 helyett 20×9.5) keréktárcsákat, P275/40ZR20 Pirelli sportabroncsokat, 180 mérföld/óráig (290 km/óra) skálázott sebességmérőt és versenykipufogót kapott.