Lyukas fényszóróval villog a retró versenyautó

Dodge Challenger T/A

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.08.17. 08.00

Új modellváltozattal bővült a Dodge Challenger kínálata. A Trans Am verzió három kivitelben kapható, és különösen sportos vezethetőséget ígér.

2017 Dodge Challenger T/A

A Dodge egy igazi, dédelgetett legendát hoz vissza az életbe: a múlt század hetvenes éveiben a Trans Am versenyszériára kifejlesztett és homologizált, mindössze 2399 példányban gyártott Challenger T/A (fenti képen a háttérben) késői utóda aligha képvisel gyűjtői értéket, viszont közelebb viszi az amerikai izomautót az európai értelemben vett sportkocsi fogalmához.

A Challenger T/A három kivitelben készül. Az alapverzió az R/T (road and track, azaz közúti és pályahasználatra szánt) modellvariáns 375 lóerős, 5,7 literes motorját kapta meg, a lényeg azonban ezután jön: a motort a különleges kivitelű, hengeres fényszórókon át beszívott levegő mellett a hagyományosabb módon, a motorházfedélre illesztett légbevezető kürtő is táplálja, méghozzá a Hellcat csúcskivitel egyedi sportlégszűrőjén keresztül.

A kipufogó elektronikusan szabályozott csappantyúkat kapott, a keréktárcsák 20 colosak, a futómű pedig komplett sportkezelést kapott: 13 mm-rel leültették, Bilstein lengéscsillapítók, verseny fékbetétek, teljesen kikapcsolható ESP és Goodyear Eagle F1 abroncsok kerültek a kocsira. Alapkivitel a hatos kéziváltó, a rendelhető nyolcfokozatút a kormányról kapcsolhatja a sofőr.

Kívülről megvilágított logók, motorházfedél-rögzítő csapszegek, légterelők, valamint egyedi sávozás és két limitált karosszériaszín segít megkülönböztetni a T/A változatot az alapmodelltől. Az utastérben alumínium órakeretek, fehér óralapok, szövetbetétes fekete sportülések, speciális szőnyegek szórakoztatnak.

2017 Dodge Challenger T/A

A Challenger T/A Plus a szokásos értéknövelő beavatkozások (okostelefon-integráció, klimatizált bőrülések, nagy teljesítményű multimédiás egység sok hangszóróval) mellett egy érdekes funkcióval bővít: egy külön gombot megnyomva a fedélzeti tájékoztató rendszer teljesítményorientált menüpontjához ugorhatunk, ahol programozható váltófény, gyorsulásmérő, köridőmérő és hasonló szolgáltatások segítenek kiélni versenyzői ambícióinkat.

A csúcsváltozat Dodge Challenger T/A 392 legfontosabb jellemzője a 392 köbincses, azaz 6,4 literes V8-as motor 485 lóerővel és 644 newtonméterrel, ami bőven 5 másodpercen belüli százas gyorsulást tesz lehetővé.

2017 Dodge Challenger T/A

Az autó elöl hat-, hátul négydugattyús Brembo fékeket, egyedi első futómű-geometriát, még szélesebb (20×9 helyett 20×9.5) keréktárcsákat, P275/40ZR20 Pirelli sportabroncsokat, 180 mérföld/óráig (290 km/óra) skálázott sebességmérőt és versenykipufogót kapott.

Kommentek

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.