A Nissan kifejlesztette a jövő csodamotorját

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.08.15. 08.00

A belső égésű motor nem halt meg, sőt: a Nissan újdonsága a szigorodó emissziós szabályozások mellett is megőrizheti versenyképességét.

A Nissan kifejlesztette a jövő csodamotorját

Sokan temetnék már a belső égésű motorokat, ám az autógyártók többnyire egyetértenek abban, hogy a technológiában rengeteg tartalék van még, ami az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási korlátozások mellett is biztosíthatja a benzin- és dízelmotorok túlélését.

A Nissan frissen bemutatott fejlesztése állítólag a modern benzines turbómotorok teljesítményét képes a hibridek, dízelek fogyasztásával kombinálni. Titka a változó sűrítési arány.

A Nissan luxusmárkájánál, az Infinitinél már jövőre bemutatkozó, idővel a Renault-Nissan szövetség többi márkájánál is bevezetésre kerülő VC-T technológia alkotói szerint 27 százalékkal takarékosabb, mint egy hasonló teljesítményű és nyomatékú erőforrás.

Az elsőként egy 2,0 literes, négyhengeres motorban debütáló megoldás a sűrítési viszony módosításával nagy teljesítményre éppúgy képes, mint extra takarékos működésre – persze nem egyszerre. Egy átlagos benzinmotor 8:1-10:1 arányú kompressziót alkalmaz, a sportosabbaknál a 12:1 értéket is meghaladhatja a sűrítés. A Nissan új erőforrása 8 és 14 között változtatja azt.

A rendszer pontos működéséről egyelőre nincsenek információk, azokat alighanem a szeptemberi Párizsi Autószalonra tartogatja a gyár. Az alapelv egyáltalán nem új, az autóipar évtizedek óta próbálkozik az elképzeléssel, ám eddig nem sikerült azt megbízhatóan sorozatgyártásba venni. A Saab 2000-ben mutatta be hasonló motorját, egy francia kezdeményezés (ld. az alábbi videót) 2008 táján jelent meg, majd tűnt el, tavaly pedig a Porsche védette le saját idevágó szabadalmát.

 

Kommentek

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az ebay-re, amire most bárki licitálhat.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.