Néhány hete a világ legkívánatosabb villanyautójaként írtunk a Morgan háromkerekű roadsteréről, ám most az EV3-at meg kell fosztatnunk ettől a címtől: a független autótervező Jason McGinnity által megálmodott terepjáró-tanulmány százszor, ezerszer, végtelenszer dögösebb nála – és nagyjából mindennél, ami ma él és mozog.

Ennek jelentős része persze a nosztalgikus dizájn: ehhez hasonló nyitott kerekű, egyszerűen geometrikus formájú terepjárókról a kilencvenes években álmodoztak a formatervezők, és végül azokból sem lett semmi – sokunk gyermekkorának lelki sebeit kaparja megnyugtatóan véresre a dizájn.

 

Az autónak megépítették az 1:4 léptékű makettjét

A borzalmas képzavar után kanyarodjunk vissza magához a koncepcióhoz, amelynek legfontosabb alapelve a Teslánál is alkalmazott akkumulátorelrendezés: a padlóban elhelyezett akkuknak köszönhetően a motortér üres, így itt elfér a pótkerék.

Hátul, ahol platót sejtenénk, valójában ülések vannak, föléjük pedig a mozgatható C oszlopnak köszönhetően szükség esetén gyorsan és stabilan rögzíthető vászontető. A kétszemélyes fülke fölötti tetőelemek kiszerelhetők, az ajtók is eltávolíthatók, ha pedig az imént említett hátsó üléssort is kidobjuk, mégiscsak teherszállítóvá változik az autó.

Tesla Allterrain

A Tesla Allterrain Concept (mondani sem kell, nem hivatalos gyári dizájnról van szó) legnagyobb gegje mégsem ez, hanem a külső akkucsomag: a klasszikus dzsipek marmonkannájához hasonló kialakítású pakkok elektromos hatótávolság-növelőként szolgálnak, és hasznosnak bizonyulhatnak, ha egy sivatagi ökörködés során elszámoljuk magunkat, és nem marad elegendő töltés a hazajutáshoz.