A mechanikus, súrlódó alkatrészek hőenergiává alakítják át, és a légkörbe engedik el az autó mozgási energiáját. A mérnökök már ráébredtek ennek tarthatatlanságára: a fékenergia-visszanyerő (rekuperatív) fékrendszer mellett léteznek már hasonló elven működő lengéscsillapítók is, ám azokat ma még csak kísérleti villanyautók, fogyasztási versenyre fejlesztett ökoversenyjárgányok szokták alkalmazni.

Az Audi most elsőként akarná ezt a technológiát sorozatgyártásba venni. Az eRot névre keresztelt rendszer prototípusát a hibridekhez és elektromos járművekhez kifejlesztett 48 voltos fedélzeti hálózathoz alakították ki, és különféle karok és áttételek segítségével forgatja meg a csillapítást végző generátort, amely átlagosan 100-150 watt energiát termel kilométerenként.

A rendszernek egyéb előnyei is volnának. Egyrészt villanymotor lévén aktívan szabályozható, másrészt elválasztható egymástól a húzó- és nyomóirányú csillapítás – és persze a helykihasználás is javul, mivel az egész szerkezet vízszintesen elhelyezhető.