Dízelbotrány: Az Audi V6-osa is érintett

Szerző: Vezess levél küldés 
Forrás: MTI
Dátum: 2016.08.07. 14.56

Egy német lap értesülései szerint kibocsátási adatokat manipuláló funkció van az Audi V6-os dízeleinek szoftverében is.

Dízelbotrány: Az Audi V6-osa is érintett

A német Bild am Sonntag lap számolt be róla, hogy az emissziós értékeket manipuláló funkciókra bukkantak amerikai hatóság vizsgálatai alatt az Audi 3 literes turbódízel vezérlő szoftverében.

A lap értesülései alapján az Audi V6-os dízelmotorjának vezérlője 22 perc után lekapcsolja a kibocsátási értékek szabályozását, ami azért érdekes, mert a motorokat ellenőrző tesztek általában nem vesznek 20 percnél több időt igénybe. Az Audi szóvivője a folyamatban lévő vizsgálatra hivatkozva nem közölt részleteket az ügyben.

A német szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal a Fiat motorjainál bukkant néhány hónappal ezelőtt hasonló eljárásra, és kezdeményezett vizsgálatot az Európai Bizottságnál. A Volkswagen dízelbotrányának rendezéséhez június végén adott zöld utat egy amerikai bíróság, aminek keretében 14,7 milliárd dollárt fordít az amerikai autótulajdonosokat ért károk megtérítésére a német cégcsoport. Emellett autóik javítására, visszavásárlására, illetve környezetvédelmi feladatok finanszírozására kell fordítania jelentős összeget. A program a Volkswagen 2 literes, négyhengeres dízelmotorjával a tengerentúlon értékesített 480 ezer autóra terjed ki, a hathengeres dízelmotorral szerelt 85 ezer Audi modellre nem.

 

Kommentek

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Kevés volt a V6-os az Alfába, hősünk radikális megoldást választott

Az Alfa Romeo GTV elérhető volt kétliteres négyhengeres Twinspark motorral is, de a rajongók szerint csak a V6-os blokk az igazi. Úgy tűnik, van, akinek ez sem elég.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.