„Olyan ez az autó, mint egy nem tervezett gyermek: váratlan, de csodálatos meglepetés, amelybe azonnal beleszeretünk, és amelyről kiderül, hogy úgy tökéletes, ahogy van. Ha mostantól csak egyetlen modellt gyárthatnánk az idők végezetéig, ez volna az.” – mondta Simon Lambert, a Caterham motorsport csapatfőnöke és műszaki igazgatója, és ez akkor is figyelemre méltó, ha tudjuk: szavainak többségét a marketing osztály adta a szájába.

Annyi persze igaz, hogy a Caterhamnek úgy kellett még egy Seven modell, mint púp a hátára: a Suzuki-motoros 170-es, a korábbi belépőmodell, a Roadsport 125 utódjaként forgalmazott 270-es, a kínálat gerincét jelentő 360-as és 420-as, az extrém 620S, a még durvább 620R, valamint a XXI. századinak titulált CSR mellett aligha akadt még egy valós piaci rés, amit le kellett volna fedni.

Persze ember tervez, isten végez: a versenyrészleg kifejlesztett egy élesebb vezérműtengelyt és módosított vezérlést, és szöget ütött a fejükbe, hogy a 270-es vásárlói biztosan örülnének egy ilyen opciós sportcsomagnak. Aztán megépítették a tuningolt 270-est, és rádöbbentek, hogy pont beletaláltak az erő és a vezethetőség tökéletes egyensúlyába, és a tervezett opciós csomag mellett önálló modellként is érdemes, sőt: kötelező megépíteni azt.

Hogy valójában hogyan történt a fejlesztés, soha nem fogják elárulni, de sebaj, mindenki szereti a városi legendákat, és az biztos, hogy a 155 lóerős, 205 km/óra végsebességű, 100-ra durván 5 másodperc alatt szökkenő autó komoly örömöket ígér.

Caterham 310 (19)

A 310 egyébként más, meglehetősen lényegtelen téren is kiemelkedik: ez az első Caterham, amely akár LED-es fényszórókkal is megrendelhető. A modellváltozat első példányai 2017 elején kerülhetnek a vevőkhöz, onnantól a márka többi autójához is megrendelhető lesz a diódás világítás.