Megszületett a tökéletes Caterham Seven

Caterham Seven 310

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.08.07. 08.00

Eredetileg versenytuningnak szánták, ám végül önálló modell lett, sőt: a Caterham fejlesztő részlege szerint a többi Seven variánsra mostantól nincs is szükség.

„Olyan ez az autó, mint egy nem tervezett gyermek: váratlan, de csodálatos meglepetés, amelybe azonnal beleszeretünk, és amelyről kiderül, hogy úgy tökéletes, ahogy van. Ha mostantól csak egyetlen modellt gyárthatnánk az idők végezetéig, ez volna az.” – mondta Simon Lambert, a Caterham motorsport csapatfőnöke és műszaki igazgatója, és ez akkor is figyelemre méltó, ha tudjuk: szavainak többségét a marketing osztály adta a szájába.

Annyi persze igaz, hogy a Caterhamnek úgy kellett még egy Seven modell, mint púp a hátára: a Suzuki-motoros 170-es, a korábbi belépőmodell, a Roadsport 125 utódjaként forgalmazott 270-es, a kínálat gerincét jelentő 360-as és 420-as, az extrém 620S, a még durvább 620R, valamint a XXI. századinak titulált CSR mellett aligha akadt még egy valós piaci rés, amit le kellett volna fedni.

Persze ember tervez, isten végez: a versenyrészleg kifejlesztett egy élesebb vezérműtengelyt és módosított vezérlést, és szöget ütött a fejükbe, hogy a 270-es vásárlói biztosan örülnének egy ilyen opciós sportcsomagnak. Aztán megépítették a tuningolt 270-est, és rádöbbentek, hogy pont beletaláltak az erő és a vezethetőség tökéletes egyensúlyába, és a tervezett opciós csomag mellett önálló modellként is érdemes, sőt: kötelező megépíteni azt.

Hogy valójában hogyan történt a fejlesztés, soha nem fogják elárulni, de sebaj, mindenki szereti a városi legendákat, és az biztos, hogy a 155 lóerős, 205 km/óra végsebességű, 100-ra durván 5 másodperc alatt szökkenő autó komoly örömöket ígér.

Caterham 310 (19)

A 310 egyébként más, meglehetősen lényegtelen téren is kiemelkedik: ez az első Caterham, amely akár LED-es fényszórókkal is megrendelhető. A modellváltozat első példányai 2017 elején kerülhetnek a vevőkhöz, onnantól a márka többi autójához is megrendelhető lesz a diódás világítás.

Kommentek

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért, vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.