Ék alakú villanyroadsterrel csábít a Nissan

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.08.05. 08.00

Rióban mutatja be négy évnyi technológiai koncepció szintézisét a Nissan. A BladeGlider formájában, funkciójában és hajtásában egyaránt előremutató.

A versenyautó-történelemben örök helyet harcolt ki magának a Nissan háromszögletű konstrukciója – ha rosszmájúak akarunk lenni, nem utolsósorban a létrejöttét kísérő szabadalmi torzsalkodások miatt.

Most a ZEOD RC-vel szerzett tapasztalatokat felhasználva megalkotta utcai triangulumát a Nissan. A BladeGlider hátra- és felfelé nyíló ajtajai, a bukókeretként megerősített, tető nélküli vázszerkezet, a külső tükröket helyettesítő kamerák, a panoráma-szélvédő és a háromszögben elhelyezkedő három ülés mind eltér a szokványos sablontól (még akkor is, ha a minimális első nyomtávtól eltekintve egyik ötlet sem nevezhető forradalminak)

A BladeGlider (4,3 x 1,85 x 1,3 m) pilótája a kormányon elhelyezett kezelőszervek és egy többfunkciós kijelző segítségével irányítja az autót. Utóbbin az elektromos hajtáslánc minden paramétere megjeleníthető: a Williams Advanced Engineering által kifejlesztett, két darab, egyenként 130 kW teljesítményű, 707 Nm össznyomatékú motor nem egészen 5 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az 1,3 tonnás autót, a végsebesség meghaladja a 190 km/órát. A nagyteljesítményű motorokat egy 220 kW teljesítményű li-ion akkucsomag biztosítja.

NIssan BladeGlider

Mivel kerekenként külön motor dolgozik, könnyedén megvalósítható az oldalankénti szelektív nyomatékszabályozás, ami választás szerint javítja a menetstabilitást vagy fokozza a vezetés örömét, bár a koncepció inkább az utóbbit szorgalmazza: a rendszer három állása a kikapcsolt, a dinamikus és a drift üzemmód.

Az utastérben négypontos sportövek, fokozott oldaltartású ülések, zöld-fekete vagy narancs-fekete kárpitozás teremt harcias hangulatot.

Kommentek

De mi kerül ezen a ventilátoron 94 ezer forintba?

Két tanulság kristályosodott ki a sztori végére. Egyrészt aki öreg prémium autót vesz, az magára vessen, másrészt nem a profi kereskedőkhöz, szervizekhez, hanem a baráti közösségekhez, márka-, típusfórumokhoz érdemes legelőször segítségért fordulni, ha alkatrész kell!

Itt tudhatod meg, hogy kitiltották-e Budapestről az autódat

Ha csak valamilyen hirtelen szél el nem fújja a fővárosra ült szmogfelhőt, akkor holnap életbe lép a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten. Ez a legfontosabb amit tudni kell.

F1: Durva baleset a gálaversenyen – videó

Miamiban a hétvégén zajlik a Bajnokok tornája, a motorsport sztárjai szombaton a megküzdöttek a Bajnokok bajnoka címért. Meglepetésember nyert. Nagy balesetet is hozott a verseny.

Emlékeznek még erre: Geráppááá!?

Régi, emlékezetes autós reklámok után kutatva bukkantunk erre a műre. Annak idején, ha egyszer a gondolataink közé fonta magát, már lehetetlen volt onnan kitörölni.

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

Ma megveheted a botrányos bokszoló Bugattiját

Floyd Mayweather fehér Bugatti Veyronja új gazdát keres ma egy aukción. A híres bokszoló 2700 kilométerrel az órájában ad túl a szupersportautón.

Hihetetlen, hogy úszta meg a balesetet ez a motoros

A becsapódás után az autóba kapaszkodott, majd felül a csomagtartóra a motoros.

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.