A versenyautó-történelemben örök helyet harcolt ki magának a Nissan háromszögletű konstrukciója – ha rosszmájúak akarunk lenni, nem utolsósorban a létrejöttét kísérő szabadalmi torzsalkodások miatt.

Most a ZEOD RC-vel szerzett tapasztalatokat felhasználva megalkotta utcai triangulumát a Nissan. A BladeGlider hátra- és felfelé nyíló ajtajai, a bukókeretként megerősített, tető nélküli vázszerkezet, a külső tükröket helyettesítő kamerák, a panoráma-szélvédő és a háromszögben elhelyezkedő három ülés mind eltér a szokványos sablontól (még akkor is, ha a minimális első nyomtávtól eltekintve egyik ötlet sem nevezhető forradalminak)

A BladeGlider (4,3 x 1,85 x 1,3 m) pilótája a kormányon elhelyezett kezelőszervek és egy többfunkciós kijelző segítségével irányítja az autót. Utóbbin az elektromos hajtáslánc minden paramétere megjeleníthető: a Williams Advanced Engineering által kifejlesztett, két darab, egyenként 130 kW teljesítményű, 707 Nm össznyomatékú motor nem egészen 5 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az 1,3 tonnás autót, a végsebesség meghaladja a 190 km/órát. A nagyteljesítményű motorokat egy 220 kW teljesítményű li-ion akkucsomag biztosítja.

NIssan BladeGlider

Mivel kerekenként külön motor dolgozik, könnyedén megvalósítható az oldalankénti szelektív nyomatékszabályozás, ami választás szerint javítja a menetstabilitást vagy fokozza a vezetés örömét, bár a koncepció inkább az utóbbit szorgalmazza: a rendszer három állása a kikapcsolt, a dinamikus és a drift üzemmód.

Az utastérben négypontos sportövek, fokozott oldaltartású ülések, zöld-fekete vagy narancs-fekete kárpitozás teremt harcias hangulatot.