Jönnek a környezetbarát McLarenek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.08.03. 16.00

Hat éven belül tizenöt új modellt készül bevezetni a McLaren. Ezek több mint fele hibrid lesz, de a későbbiekben a tisztán elektromos hajtás is megjelenik a kínálatban.

A McLaren már megkezdte annak az új generációs hibrid hajtásláncnak a fejlesztését, amely a leendő Super Series modellcsalád soron következő tagjait fogja hajtani, közölte a közelmúltban a sajtó képviselőivel a vállalat vezetője.

Nem fordít persze hátat többszörösen díjnyertes architektúrájának a brit sportautógyártó. Mint elmondták, a 3,8 literes V8-as motorban több évnyi fejlesztési tartalék van még. 2022-re azonban elkészül az új konfiguráció, amelyben egy kisebb blokk veszi át a szupernyolcas szerepét – ez azonban semmilyen körülmények között nem lesz négyhengeres, ígérték.

Ahogy sejthető volt, az elektromos fejlesztés nem elsősorban a károsanyag-kibocsátás csökkentését szolgálja: a hibrid hajtásláncot eleve benzin-elektromos konfigurációként fejlesztik, és fődarabként kulcsfontosságú szerepet kap benne a sebességváltó is. A tizenöt új modellből legalább nyolcban teljesít majd szolgálatot ez az új platform.

Egyelőre nem tervezik tisztán elektromos modell piacra bocsátását, hosszú távon viszont megkerülhetetlen a zéró károsanyag-kibocsátású típus. Akkor viszont nem kötnek kompromisszumot: első villanyautójuk a márka történetének legizgalmasabb autója lesz, ígéri Mike Flewitt igazgató.

Kommentek

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.