Kulcsrakész versenyautó Angliából

Lotus Elise Cup 250 R

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.07.29. 14.00

Minden idők legfürgébb Lotus Elise-eként emlegeti gyártója a forgalmi engedéllyel nem rendelkező, ám minden bizonnyal rendkívül szórakoztató pályanapi versenyautót.

Kulcsrakész versenyautó Angliából

Amikor a Lotus ügyfelei gazdag felszereltségről beszélnek, soha nem a klímaberendezés meg a nagy zene jár a fejükben, hanem a menetdinamikát javító tételek. Az újonnan bemutatott Lotus Elise Cup 250 R ilyenformán nyugodtan nevezhető full extrásnak, hiszen soha ennyi versenyfelhasználást szolgáló funkció és szolgáltatás nem került még alapáron egyetlen Lotus Elise-be sem.

A kompresszor 1,8-as négyhengeres, 246 lóerőt ad le 7200/percnél, a maximális nyomaték 250 Nm, a feltöltésnek köszönhetően egészségesen széles, 3500-5500/perc tartományban.

Ebben nincs semmi extra, ám a kizárólag kézi váltóval kínált Cup 250 R állítható felfüggesztést (Nitron lengéscsillapítók, Eibach rugók), erősebb fékrendszert (elöl AP Racing, hátul Brembo), FIA-homológ szénszálas versenyüléseket, hatpontos versenyövet és leszerelhető kormánykereket kapott. A bukókeret és az övrögzítő eleme is megfelel az FIA-előírásoknak, alapáras a tűzoltó berendezés, az áramtalanító kapcsoló, valamint a fixen beszerelt vonószem.

Lotus Elise Cup 250 R

A teljes körű aerodinamikai csomagból a fenéklemez-borítás sem hiányzik, 160 km/óránál 66, 248 km/óra csúcssebességnél 155 kiló leszorító erő hat a karosszériára.

És hogy mi nincs? Például fényszórók; helyükön szénszálas panelek virítanak. Meg hátsó szélvédő sincs, pontosabban van, csak nem üvegből, hanem plexiból készült.

A Lotusnál alapkövetelmény a kis tömeg, az Elise Race 250 azonban ezt is a végletekig viszi: szinte minden eleme megrendelhető könnyített kivitelben, a keréktárcsáktól a légterelőkön át az akkumulátorig; így a száraz tömeg akár 900 kiló alá is leszorítható.

A gyár állítja, nem épített még ennyire fókuszált, ütőképes Elise-t. Erre enged következtetni az is, hogy a gyári tesztpályán 1 perc 33,5 mp alatt ment körbe az autó, ami fél másodperccel jobb idő, mint az Elise Cup 220 R ideje.

Lotus Elise Cup 250 R

Kommentek

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.