Kulcsrakész versenyautó Angliából

Lotus Elise Cup 250 R

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.07.29. 14.00

Minden idők legfürgébb Lotus Elise-eként emlegeti gyártója a forgalmi engedéllyel nem rendelkező, ám minden bizonnyal rendkívül szórakoztató pályanapi versenyautót.

Kulcsrakész versenyautó Angliából

Amikor a Lotus ügyfelei gazdag felszereltségről beszélnek, soha nem a klímaberendezés meg a nagy zene jár a fejükben, hanem a menetdinamikát javító tételek. Az újonnan bemutatott Lotus Elise Cup 250 R ilyenformán nyugodtan nevezhető full extrásnak, hiszen soha ennyi versenyfelhasználást szolgáló funkció és szolgáltatás nem került még alapáron egyetlen Lotus Elise-be sem.

A kompresszor 1,8-as négyhengeres, 246 lóerőt ad le 7200/percnél, a maximális nyomaték 250 Nm, a feltöltésnek köszönhetően egészségesen széles, 3500-5500/perc tartományban.

Ebben nincs semmi extra, ám a kizárólag kézi váltóval kínált Cup 250 R állítható felfüggesztést (Nitron lengéscsillapítók, Eibach rugók), erősebb fékrendszert (elöl AP Racing, hátul Brembo), FIA-homológ szénszálas versenyüléseket, hatpontos versenyövet és leszerelhető kormánykereket kapott. A bukókeret és az övrögzítő eleme is megfelel az FIA-előírásoknak, alapáras a tűzoltó berendezés, az áramtalanító kapcsoló, valamint a fixen beszerelt vonószem.

Lotus Elise Cup 250 R

A teljes körű aerodinamikai csomagból a fenéklemez-borítás sem hiányzik, 160 km/óránál 66, 248 km/óra csúcssebességnél 155 kiló leszorító erő hat a karosszériára.

És hogy mi nincs? Például fényszórók; helyükön szénszálas panelek virítanak. Meg hátsó szélvédő sincs, pontosabban van, csak nem üvegből, hanem plexiból készült.

A Lotusnál alapkövetelmény a kis tömeg, az Elise Race 250 azonban ezt is a végletekig viszi: szinte minden eleme megrendelhető könnyített kivitelben, a keréktárcsáktól a légterelőkön át az akkumulátorig; így a száraz tömeg akár 900 kiló alá is leszorítható.

A gyár állítja, nem épített még ennyire fókuszált, ütőképes Elise-t. Erre enged következtetni az is, hogy a gyári tesztpályán 1 perc 33,5 mp alatt ment körbe az autó, ami fél másodperccel jobb idő, mint az Elise Cup 220 R ideje.

Lotus Elise Cup 250 R

Kommentek

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Marad Rexton a SsangYong csúcsmodellje

Nem várta meg a világpremiert a SsangYong, idő előtt bemutatott két képet a múlt héten beharangozott nagy szabadidő-modelljéről.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.