Világújdonsággal érkezik a következő BMW 5-ös

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.07.28. 10.16

Automatizált méretező technológiával építették fel a következő generációs BMW 5-ös széria virtuális modelljét. Gyorsabb fejlesztés, kevesebb hibalehetőség a megoldás hozadéka.

Világújdonsággal érkezik a következő BMW 5-ös

Világelső technológiával ellenőrzi a tervek és a legyártott késztermék méretazonosságát a BMW: az új generációs 5-ös széria fejlesztésénél bevezetett megoldás szabadon mozgó robotkarok segítségével, optikai érzékelőkkel veszi le a méretet a prototípusról, és tizedmilliméteres pontossággal építi fel annak háromdimenziós, virtuális modelljét.

Mindez lerövidíti a prototípus-építés, a gyártáselőkészítés folyamatát, hiszen a tervektől való legapróbb eltérés is gyorsan azonosítható és korrigálható. Erre eddig is volt mód, ám ehhez külön-külön kellett megmérni az autó egyes paramétereit, ami extra időt és energiát vesz igénybe, ráadásul a hibázás lehetősége is nagyobb.

Persze így is napokig tart, mire elkészül a méretezés; elképzelhetjük, hogy a korábbi, egyszenzoros módszerekkel meddig pepecselt a stáb.

A robotok 80×80 centiméteres szakaszokban vizsgálják a kültakarót, majd ezekből rakják össze a 3D-s modellt. Mivel a rendszer (amit a BMW 2015 májusa óta sikerrel alkalmaz a szerszámkészítésben, illetve egyes karosszériaelemek méretezésében) teljesen automatikusan működik, akár éjszaka is futtathatók a mérések, ami gyorsabbá teszi a teljes folyamatot, illetve tehermentesíti a fejlesztőközpont számítókapacitását.

P90228106_highRes_fully-automated-opti

A technológia rendkívül érdekes a gyártásfejlesztéssel foglalkozó mérnökök számára, de persze a közzétett információk és képek lényege mégis csak az, hogy álcázott kémfotókon előre vetítse a gyár a hamaorsan bemutatkozó, új generációs 5-ös BMW részleteit.

A bajorok idén októberben befejezik a jelenlegi sorozat gyártását, jövő januárban pedig színre lép a nyolcadik generációs 5-ös. A G30-as modellcsalád az i-széria gyártásánál szerzett tapasztalatokat hasznosítva szénszálas elemekkel erősíti és könnyíti karosszériáját; a friss padlólemezre épülő modell akár 100 kilogrammal könnyebb lesz elődjénél.

Nem hivatalos grafika a következő generációs BMW 5-ösről

Nem hivatalos grafika a következő generációs BMW 5-ösről

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.