Az utasok nem hagyhatták el a szerelvényt, a kalauz fél óra várakozás után tájékoztatta az embereket arról, hogy “technikai probléma adódott”. Az IC végül visszaindult Porpácra, majd már a megfelelő sínpáron folytatta az útját.

Több mint egy óra késést okozott egy malőr szerdán reggel a Szombathelyről Budapestre utazóknak. A vonaton utazóktól a 112press.hu megtudta, hogy az Alpokalja IC Répcelak helyett Sárvár állomáson állt meg a reggeli órákban, ami már azért is említésre méltó, mivel Sárvár elvileg nem esne útba, tájékoztatást pedig nem kaptak az utasok arról, hogy bármilyen változásra vagy késésre kellene számítaniuk.

„Már az utazás is jól kezdődött, az előre megváltott helyjegy semmit nem ért, mert más vagonok voltak, mindenki oda ült, ahova akart. A vonaton nem volt feltüntetve, hogy hova tart, a kalauz hölgy biztatta az utasokat, hogy nyugodtan szálljanak csak fel, ez az a vonat. Aztán befutottunk Sárvárra, ami útba sem esik” – elevenítette fel reggeli élményeit Zsuzsanna. – „Sárváron egy ideig semmilyen tájékoztatást nem kaptunk, a vonatról leszállni nem lehetett és térerőproblémák is voltak. Kb. fél óra múlva a kalauz tájékoztatott, hogy technikai malőr történt. Nem sokkal később gépi hang közölte, hogy Hegyfalu következik és jó utazást kívántak. Hegyfalun azonban csak áthaladt a vonat, nem állt meg.”

A GYSEV Zrt. az alábbi közleményt adta ki

Ma reggel 6.50 perckor a Szombathelyről Budapest irányába közlekedő 917-es számú InterCity vonatot Porpác állomáson helytelen irányba, Sárvár felé közlekedtették. A vonat Sárvár állomáson visszafordult, majd Porpáctól Csorna irányába közlekedett tovább. Az InterCity emiatt mintegy 70 perces késéssel közlekedett. A GYSEV Zrt. megkezdte az eset körülményeinek kivizsgálását. Amennyiben a késés miatt az érintett utasok kártérítési igényt nyújtanak be, azt természetesen megtéríti a vasúttársaság. A GYSEV Zrt. az okozott kellemetlenség miatt az utasok szíves elnézését kéri.