Víz alá viszik az autóforgalmat Norvégiában

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.07.26. 09.30

Hidak helyett víz alatti alagutakkal oldanák meg a fjordokkal szabdalt norvég partszakaszon az autóforgalmat.

Norvégiáról az is tudja, hogy tengerpartját fjordok tagolják, aki még nem járt arra. Aki viszont már próbált közlekedni az északi országban, azzal is tisztában van, hogy a gleccser vájta tengeröblök miatt aránytalanul megnőnek a távolságok a part mentén.

Megoldást jelentene persze, ha hidakkal kötnék össze a fjordokat, csakhogy azzal ellehetetlenítenék bennük a vízi közlekedést, ami megint nem járható út.

A norvégok tehát jópofa és igen merész ötlettel álltak elő: mélyvízi alagutakban vinnék át a forgalmat az egyik partról a másikra. Akár 30-50 méter mélyen, párosával futnának ezek a tengerfenékhez pányvázott, lebegő pontonokhoz rögzített szerkezetek, az egyiken ide, a másikon oda menne a forgalom.

Mielőtt a projekt megvalósulhat, ezernyi kérdésre kell megnyugtató választ találniuk a mérnököknek, de állítólag a kormány már elkülönített egy jelentős összeget (a források 215 milliárd koronát, azaz 33 billió forintot említenek), úgyhogy alighanem komolyan gondolják – annyira, hogy állítólag 2035-re át is adnák az első ilyen alagutat.

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.