Nem pazarolta konkrétumokra az idejét a Toyota Gazoo Racing sajtóosztálya: annyit árultak el csupán arról az autóról, amely 2017-től újfent a WRC mezőnyében öregbíti a Toyota hírnevét, hogy rendkívül megbízható, nagyon jól vezethető, és megdöbbentően erős – egyszóval a legjobb autó, amivel valaha dolga volt a finnekből és (egyelőre) hat további nemzetből álló fejlesztő stábnak.

További művészi képek a lefóliázott verseny-Yarisról a galériában (kattints a fotóra)

A Yaris WRC prototípusa tavasszal már bemutatkozott, mostanra viszont nem egy, hanem két példányban létezik az autó, így a fejlesztési tempót is megduplázhatták: miközben otthon, Finnországban a hajtásláncon dolgoznak a fiúk, a másik autón a futóművet tökéletesítik spanyol és portugál tesztközpontokban.

A Toyota WRC projektjét Tommi Mäkinen vezeti, az a Tommi Mäkinen, aki 24 vb-futamot és négy világbajnoki címet (1996-199) nyert aktív pályafutása során. Világbajnok Mitsubishi Lancer Evóval lett, de versenyzett Lanciával, Nissannal, Forddal, Mazdával és Subaruval is – épp csak Toyotával nem.